به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام فؤادیان روز گذشته طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت ابراز کرد: همه روزها و شب‌ها آفریده خداست ولی به خاطر اتفاقاتی که در یک روز یا یک شب رخ داده برخی از روزها شرافت خاصی دارند.

وی با بیان اینکه روز دحوالارض روزی است که زمین از محل کعبه از زیر آب بیرون آمده و روزه در این روز ثواب زیادی دارد، افزود: توصیه شده است که در این روز اهل دعا، مناجات و گفت‌وگوی با خداوند باشید و ائمه(ع) برای این روز دعاهایی بیان کرده‌اند که یکی از این دعاها، دعا برای ظهور امام زمان(عج) است.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به اینکه بر اساس روایات نگه داشتن دین در آخر الزمان مانند نگه داشتن آتش در دست است، افزود: زراره از امام صادق علیه‌السلام سؤال کرد که اگر من آخرالزمان را درک کردم چه کنم؟ حضرت به او فرمودند دعای غریق را بخوان و از خدا بخواه که ثابت قدم در دین باشی و به خاطر اتفاقاتی که می‌افتد از دین رویگردان نشوی.

وی با بیان اینکه ائمه(ع) بخشی از دعاهای خود را به امام زمان(عج) اختصاص داده‌اند، گفت: در دعای ۴۷ صحیفه سجادیه، امام سجاد علیه‌السلام برای امام زمان(عج) دعا کرده‌اند و ما هم بر اساس سفارش و تربیت ائمه(ع) سعی می‌کنیم در ایام و فرصت‌هایی که گفت‌وگو با خد ا ارزش دارد، این زمان‌ها را به دعا برای صاحب الزمان(عج) اختصاص دهیم.

فؤادیان تصریح کرد: هر فردی که دعا می‌کند با زبان بی زبانی می‌گوید من مخلوق و نیازمندم و یک خالق بی نیاز دارم، من تکبر ندارم و محتاج هستم؛ بنابراین دعا عبادت بزرگی است و حتی از قرآن خواندن هم بیشتر ثواب دارد.

وی با اشاره به ضرورت دعا در حق امام زمان(عج)، گفت: دعا برای امام زمان(عج) باعث می‌شود که ایشان هم برای ما دعا کند و مورد توجه خاص امام زمان(عج) قرار گیریم؛ صدقه دادن برای امام زمان(عج) هم همینطور است و باعث خوشنودی ایشان و توجه ویژه حضرت به ما می‌شود.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به مشکلات اقتصادی و فرهنگی امروز، خاطرنشان کرد: با ظهور امام زمان(عج) همه مشکلات عالم برای همیشه رفع خواهد شد و دعا برای ظهور امام زمان(عج) یعنی دعا برای همه مشکلات و ناعدالتی‌ها که در نهایت نتیجه‌اش را خودمان خواهیم دید.

وی با بیان اینکه دعا فقط خواندنی نیست بلکه خواستن و طلب است، افزود: معصومین(ع) به این دلیل که خدا را به خوبی می‌شناختند دعاهای خوبی را بیان کرده‌اند و صحیفه سجادیه در این زمینه عصاره تفکر اهل‌بیت(ع) است و به ما یاد می‌دهد که چگونه با خدا حرف بزنیم.

فؤادیان با بیان اینکه دعا تاریخ مصرف ندارد، افزود: اینطور نیست که دعای کمیل را باید حتما شب جمعه بخوانیم بلکه در هر جا و در هر زمانی ما می‌توانیم با این کلمات زیبا خدا را بخوانیم و از خدا طلب بخشش کنیم.

وی با بیان اینکه ادعیه ما جنبه تعلیمی دارد و شیوه دعا کردن را به ما آموزش داده‌اند، افزود: اگر کسی می‌خواهد برای امام زمان(عج) دعا کند در مفاتیح الجنان ۲۰ دعا از قول معصومین(ع) برای ایشان نقل شده است و اگر بخواهیم در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها که حرم اهل بیت(ع) است زیارت امام زمان(عج) را بخوانیم زیارت آل‌یاسین و زیارت جامعه کبیره را می‌توانیم برای امام زمان(عج) بخوانیم.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان این که حدود ۸۰ وظیفه برای ما نسبت به امام زمان(عج) نوشته‌اند، گفت: اولین وظیفه ما این است که هر روز یک نکته جدید در رابطه با امام زمان(عج) یاد بگیریم و هر روز معرفت خود را نسبت به ایشان افزایش دهیم و وظیفه دوم ما اطاعت و جلب رضایتشان در کارهای روزمره‌مان است.