به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم عصر امروز پیش از آیین ترتیل خوانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به آیه ۲۳ سوره شوری، اظهار داشت: این آیه پیرامون مودت اهل‌بیت(ع) و تأثیر آن بر سفر آخرت است.

وی افزود: در آیه ۲۳ سوره شوری خداوند به پیامبر (ص) دستور می‌دهد که به مردم اعلام کند، هيچ مزدى جز مودت نزديكانم را نمى‌خواهم و هركس كار نيكى انجام دهد، ما نیز به زیبایی آن می‌افزایم.

عضو خبرگان رهبری بابیان اینکه حسنات گناهان و بدی‌ها را پاک می‌کند، تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمودند محبت اهل‌بیت (ع) در  هنگام  قرار گرفتن در قبر، محشور شدن اشخاص، محاسبه اعمال در آخرت، هنگام برپا شدن ترازوی اعمال و هنگام گذشتن از پل صراط به یاری مؤمنان خواهد آمد.

وی عنوان کرد: اگر فردی با بغض و کینه اهل‌بیت(ع) از دنیا رود در حالی محشور می‌شود که روی پیشانی آن حک‌شده است که لطف اهل‌بیت (ع) شامل حال او نمی‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم به آیات ۳۶، ۳۷ و ۳۸  سوره زخرف اشاره و عنوان کرد: خداوند در این سه آیه می‌فرماید هرکس از یاد خدا احراز کند شیطانی را بر او مسلط می‌کنیم که همراه او خواهد بود و او را از یاد خدا دور خواهد کرد.

عضو خبرگان رهبری نماز را ذکر خداوند دانست و ابراز کرد: به‌یقین کسی که اهل نماز نیست مشمول آیه ۳۶، ۳۷ و ۳۸ سوره زخرف نخواهد شد و در مسیر گمراهی قرار خواهد گرفت.

وی آیه ۴۴ سوره زخرف را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: خداوند خطاب به پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید قرآن مایه تذکر برای توست و به‌زودی پیرامون قرآن مورد سؤال قرار خواهید گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم بابیان اینکه یکی از اصلی‌ترین منابع در هر رشته‌ای باید قرآن و منابع روایات باشد، عنوان کرد: یکی از مواردی که در روز قیامت قرآن کریم از انسان‌ها سؤال خواهد شد، پیرامون از قران کریم است.

وی به آیه ۶۷ سوره زخرف اشاره و تصریح کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید در قیامت تمام دوستی‌ها به دشمنی مبدل می‌شود، پیامبر (ص) می‌فرماید همه دوستی‌ها در قیامت ازهم‌پاشیده خواهد شد مگر یک دسته که در دوستی خود در مدار تقوا حرکت کرده‌اند.(p3)