به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله حسینی بوشهری در مراسم ختم حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی که عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: مرحوم دکتر احمدی، دانشمندی وارسته، محقق و پژوهشگری توانا، معلم و استادی دلسوز، خدمتگزاری صادق و بی ادعا بود که عمر خودرا در مسیر خدمت به دین، فرهنگ و جامعه سپری کرد و سخن گفتن از خدمات ایشان کاری دشوار است.

وی افزود: بر اساس روایات کسانیکه از شاخصه عمل صالح برخوردار باشند در دنیا و آخرت واجد حیات طیبه خواهند بود که مرحوم حجت الاسلام دکتر احمدی به معنای واقعی کلمه مصداق بارز انسانی بود که از عمل صالح و خالص برخوردار بود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: ایشان از دانشی سرشار و اخلاصی کم نظیر برخوردار بود و از همان ابتدای تحصیلات خود در ملایر و حوزه علمیه بروجرد و سپس در قم  و در تمامی مقاطع و مراتب زندگی خود قدمی جز برای رضای خداوند بر نداشت و تا آخر عمر در این مسیر الهی ثابت قدم بود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اساتید این مرحوم گفت: فراگیری علوم مختلف از محضر مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، امام خمینی(ره) محقق داماد و علامه طباطبایی باعث شده بود که به مراتب عالیه کمال برسد و همانند شهید مطهری تمام عمر خود را در راستای خدمت به مراکز علمی و پژوهشی صرف کرد.

وی اضافه کرد: آثار علمی و مقالات ایشان شگفت انگیز است و نشان از مراتب بالای علمی دارد که نه تنها در داخل کشور بلکه در بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان متون معتبر از آنها استفاده می شود.

سخنران مراسم یادآور شد: خدمات فرهنگی این مرحوم در انقلاب قابل ستایش است و ایشان فلسفه انقلاب فرهنگی را خوب درک کرد؛شخصیت ایشان شخصیتی آرام، بی حاشیه، انقلابی، بی ادعا و تمام آنچه را که آموخته بود در اختیار مردم می گذاشت و انسانی کاملا بی تکلف و بی تکبر بود.

وی با اشاره به مبارزات انقلابی مرحوم دکتر احمدی گفت: مبارزات ایشان در قبل از انقلاب و همراهی با امام خمینی(ره) و نهضت توانسته بود از ایشان شخصیتی با اراده، وفادار به نظام و انقلاب بسازد و همیشه همراه قشر مستضعف بود و از پرچم داران وحدت حوزه و دانشگاه بود.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان تاکید کرد: ایشان حقیقتا پاک زیست و با کارنامه ای درخشان خداوند را ملاقات خواهد کرد و با آبرو از دنیا رفت و با آبرو هم در قیامت محشور خواهد شد و این ها خصوصیات تمام مردان الهی است.(p1)