به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام محسن اویسی عصر چهارشنبه در شبستان امام خمینی(ره) اظهار داشت: هر چه بیشتر در خصوص شخصیت والای حضرت زینب سلام‌الله علیها تحقیق می‌شود بازهم نمی‌شود به عمق وجودی حضرت پی برد.
وی افزود: این بانوی بزرگوار در حقیقت وجودی سراسر فیض در عالم هستی از خود باقی گذاشته است به‌گونه‌ای که حضرت علی علیه‌السلام حضرت زینب زینت عوالم وجود هستند و این بانو زینت پدر بزرگوارشان هستند.
سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در شکل‌گیری شخصیت یک انسان سه عامل مهم تأثیرگذار است که وراثت، تربیت و محیط سه عامل کلیدی هستند.
اویسی تأکید کرد: وراثت مربوط می‌شود به والدین کودک که در خصوص حضرت زینب سلام‌الله علیها پدر و مادری است که بهترین مخلوقات خداوند هستند. حضرت زینب سلام‌الله علیها در یک محیط و یک مکتبی تربیت و رشد یافته بودند که کاملاً محیطی سالم  و الهی بود.
وی یادآور شد: فرزندان بر عهده والدین حقوقی دارند، والدین نقش مهمی در صعود و سقوط انسان دارند به همین خاطر حضرت علی علیه‌السلام در روایتی می فرمانید حق فرزند بر والدین سه چیز است که عبارت‌اند از اینکه اسم خوب بر فرزند انتخاب کند، قرآن را به فرزند تعلیم بدهند و او را درست تربیت نمایند.
سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: نام‌گذاری فرزند به اسماء اهل‌بیت(ع) نشانه فرهنگ درست یک خانواده است و باید کودک از همان کودکی با قرآن آشنا شود و تربیت درست شود.
وی افزود: تضاد رفتاری و گفتاری والدین بر روی تربیت فرزندان تأثیر می‌گذارد به همین خاطر همخوانی رفتار و گفتار والدین در مقابل فرزندان امری ضروری است.
اویسی خاطرنشان کرد: در خصوص شخصیت حضرت زینب سلام‌الله علیها، امام سجاد علیه‌السلام می‌فرماید ایشان عالمه غیر معلمه هستند و این توصیف بدین معناست که علم حضرت زینب سلام‌الله علیها علم بشری نیست و در حقیقت شاگردی نکرده و علمش الهی است.