به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان قم، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید انسان نباید ظلم کند و نه زیر بار ظلم برود، ظلم نکردن و زیر بار ظلم نرفتن شامل موضوعات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیز می‌شود که باید به آن عمل کرد.

وی با اشاره به تفسیر آیه قرآن کریم پیرامون ظلم نکردن و زیر بار ظلم نرفتن، افزود: طبق آیه قرآن کریم باید به قوانین شرع آشنا باشیم چراکه نکته اصلی کار بانک است، برخی افراد هنگامی‌که وارد کاری می‌شوند قبل از آن‌که احکام و ضوابط شرع و اسلام را در نظر بگیرند با قواعد و ضوابط رایج کار آشنا می‌شوند و به‌عنوان تکمله مسائلی را شبیه احکام بیان می‌کنند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) ادامه داد: در برخی مواقع قوانین و ضوابط شرع واضح و روشن است و در برخی مواقع جزو متشابهات است، درجایی که اشکال است امر دائر بر این بوده که انسان نظر حکومتی و یا نظر شرع را ببیند.

وی تأکید کرد: در موضوع زدودن شبهات و اشکالات انسان باید بر اساس نظر حاکم عمل کند، مسائل اقتصادی نیز این‌چنین است.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه برخی مواقع با طرح موضوعات و کارشناسی آن می‌توان جلوی اما و اگرها و شبهات را گرفت، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات فقیه در رابطه با موضوعی نظر می‌دهد و در برخی موارد نیز فرد موضوعی را طرح کرده و به‌صورت استفتاء نظر مرجع را در می یابد، بنابراین بانک‌ها نیز باید نظرات و موضوعات خود را منعقد کنند تا فقها و علما به آن پاسخ روشن و واضح دهند.

وی تصریح کرد: پشتوانه‌ای که افراد برای دریافت تسهیلات در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهند نباید از آنان گرفته شود چراکه این چیزی نیست که اسلام بیان می‌کند.