به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با برخی از مدیران و مسئولان بازرسی وزارت کشور که در سالن محراب حرم مطهر صورت پذیرفت با اشاره به اهمیت و جایگاه رصد و بازرسی از سیستم اجرایی نظام اسلامی، اظهار داشت: باید به این آموزه دینی توجه داشت که در امور معنوی و ماورایی خداوند متعال فرشتگان را برای حراست و مراقبت از انسان قرار داده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها حراست و مراقبت فرشتگان را نوعی تکریم انسان از سوی پروردگار توصیف کرد و گفت: حراست و بازرسی در دستگاه‌ها به معنای تکریم دستگاه‌ها است، به این معنا که نظام برای جایگاه دستگاه‌های اجرایی خود ارزش و اهمیت قائل است.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به این‌که حراست و بازرسی محور صیانت از دستگاه‌های اجرایی است، ابراز داشت: در بیان دین مبین اسلام اماکن و اشخاص نیاز به حراست و مراقبت دارند.

وی ادامه داد: اگر دستگاه‌ها بدانند که عزت، عاقبت به خیری و خوش‌نامی آنها درگرو همین بازرسی‌ها است احساس خوبی نسبت بازرس ها خواهند داشت.

امام‌جمعه قم تشویق را یکی از ارکان رفتارهای حراست توصیف کرد و گفت: بازرس ها با مراقبت دقیق خود حتی با جلوگیری از اشتباه می‌توانند نیروهای اجرایی سازمان‌ها را تشویق به خدمت صادقانه کنند.

وی ادامه: بازرسها همواره سعی می‌کنند روزبه‌روز فرایند کارها را کوتاه و مسیر امور اجرایی مردم را تسهیل کنند.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر این‌که مردم نارسایی‌ها را همواره تحمل کرده‌اند، تصریح داشت: تجربه طوفان طبس نشان داد ایستادگی صادقانه از سوی خداوند متعال بی‌پاسخ نمی‌ماند.