به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین جمال سروش عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهید دیالمه در مقبره شهید مفتح صحن امام رضا علیه‌السلام حرم مطهر طی سخنانی با بیان اینکه شهید دیالمه دوران مبارزاتی خود را از ۱۶ سالگی آغاز کرد، گفت: این شخصیت متولد سال ۳۳ بود و در سال ۶۰ به شهادت رسید اما با ۲۷ سال سن خدمات بسیاری برای انقلاب اسلامی ارائه کرد، بیشتر شهدا نیز دارای سنین ۲۵ تا ۳۰ سال بودند و در دوران مبارزاتی خود کارنامه درخشانی را به ثبت رساندند.

وی با بیان اینکه مقابله با مفاسد اقتصادی باید به صورت جدی دنبال شود تا حق شهدا پایمال نشود، عنوان کرد: شهید دیالمه در مورد بنی‌صدر و دوری شخصیت‌هایی همانند او از ارزش‌های انقلاب اسلامی سخنان بسیاری داشتند و حقیقت این افراد را معرفی می‌کردند چراکه به دنبال بصیرت‎‌‌افزایی بودند؛ برخی از افراد عالم هستند اما بصیرت ندارند و با عمل بدون بصیرت خود کشور را با مشکل روبرو می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ملایر از ارتباط مطلوب شهید دیالمه با فرهنگ کتابخوانی یاد کرد و افزود: این شخصیت آغازگر مراسم‌های قرائت دعای کمیل در دانشگاه بود و به این وسیله برکات بسیاری را برای خود به ثبت رساند.

وی ادامه داد: در جریان برجام برخی مسئولان کشور را به پرتگاه اقتصادی رسانده و برخی از افرادی که از بنی صدر حمایت می‌کردند و مقابل شهید دیالمه به عنوان شاگرد امام خمینی(ره) ایستاده بودند اکنون نیز درحال ضربه زدن به دشمن هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سروش با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی نیازمند فرهنگ شهداست، مطرح کرد: اگر اخلاص، ایثار، گذشت و شجاعت در جامعه ترویج یابد بسیاری از مشکلات اقتصادی رفع می‌شود.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای نفوذ در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی تصریح کرد: جوانان باید نسبت به حقایق آگاه شوند تا بتوانند به مقابله با دشمن بپردازند، در رخ‌دادهای اخیر تهران بسیاری از حقایق به نمایش گذاشته شد و بسیاری از افراد نسبت به توطئه‌های دشمن آگاه شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سروش با بیان اینکه در جریان هفتم تیر ۷۲ تن از بزرگان نظام اسلام جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: اگر این شخصیت‌ها اکنون در بدنه اجرایی نظام اسلامی حضور داشتند بسیاری از مشکلات کشور رفع می‌شد.(p1)