به گزارش پایگاه خبری استان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام سید حسین کشفی امروز در آیین رونمایی از کتاب «حدیث نصر» که از سوی آستان مقدس در سالن اجتماعات حضرت خدیجه سلام‌الله علیها کتابخانه حرم مطهر برگزار شد به بررسی برخی از ویژگی‌های کتاب حاضر پرداخت و اظهار داشت: سال ۱۳۹۱ تصمیم تدوین خاطرات آیت‌الله شاه‌آبادی گرفته شد این در حالی بود که خاطرات مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی دارای برجستگی‌ها و ارزش‌های ویژه‌ای بود.

مؤلف کتاب حدیث نصر به بیان برخی از برجستگی‌های ویژه خاطرات آیت‌الله شاه‌آبادی پرداخت اظهار داشت: آیت‌الله شاه‌آبادی از سوی پدر و مادر، بزرگ شده دفتر مرجعیت و تربیت‌شده مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام بودند؛ این در حالی بود که تحصیل در سه حوزه مهم شیعه بر اهمیت این خاطرات می‌افزود.

حجت‌الاسلام کشفی با اشاره به این‌که زندگی فردی آیت‌الله شاه‌آبادی درس‌آموز و از اهمیت ویژه‌ای برای ثبت و ضبط برخوردار بود، گفت: خداباوری و اتکا به ساحت ایزدی اساسی‌ترین شاخصه عرفانی آیت‌الله شاه‌آبادی بود.

مؤلف کتاب حدیث نصر از تقریظ آیت‌الله شاه‌آبادی بر کتاب حدیث نصر خبر داد و گفت: آیت‌الله شاه‌آبادی در متن این تقریظ بر حقیقت خداباوری تأکید داشتند تا جایی که در متن این یادداشت آمده است که «غرض من از بیان این خاطرات تذکر خداباوری برای همه عزیزان بالأخص جوانان عزیز است.»

حجت‌الاسلام کشفی بابیان این‌که روش تبلیغ دین از سوی آیت‌الله شاه‌آبادی دارای برجستگی ویژه‌ای است، ابراز داشت: کتاب حدیث نصر در چهارفصل بخش بندی‌ شده است و برای تدوین این اثر ابتدا به جمع‌آوری مصاحبه‌های موجود و ثبت‌شده از آیت‌الله شاه‌آبادی اختصاص یافت.

مؤلف کتاب حدیث نصر با اشاره به این‌که فصل اول کتاب در بیان نیکان پدری آیت‌الله شاه‌آبادی نمایه زنی شده است، گفت: نیان مادری آیت‌الله شاه‌آبادی در فصل دوم کتاب حدیث نصر بحث شده و زندگی پدر گرامی آیت‌الله شاه‌آبادی در فصل سوم این اثر آمده است.

حجت‌الاسلام کشفی در پایان با تأکید بر این‌که آیت‌الله شاه‌آبادی معتقد بودند که خاطرات پدرشان در برخی موارد تحریف‌شده است، ابراز داشت: این مسئله باعث شد ما از فرصت استفاده کرده و این بخش از تحریف‌ها و واقعیت آن را در ۲۰۰ صفحه در سومین فصل از این اثر منتشر کرده‌ایم که تابه‌حال این اسناد و مطالب منتشرنشده‌اند.(p2)