به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد امشب بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر طی سخنانی با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه‌السلام اظهار کرد: مؤمن واقعی باید حداقل دارای یکی از صفات خدا متعال، پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) باشد که این صفات معرفی‌کننده فرد مؤمن خواهد بود.

وی از پوشاندن عیوب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین صفت‌های خداوند متعال نام برد و اضافه کرد: افشای گناه از اصل گناه بدتر است اما برخی از مجریان در صدا و سیما به این موضوع توجه نمی‌کنند، افشای عصبانیت نیز یک نوع گناه است.

این سخنران خاطرنشان کرد: اگر زوج‌ها گناهان قبل از ازدواج خود را بعد از ازدواج افشا کنند گرفتار گناه بزرگ‌تری شده‌اند، پرده‌برداری از اعمال خود و دیگران در منابع دینی مختلف نهی شده است چراکه افرادی که به دنبال شیوع گناهان باشند گناه خود و دیگران را بیان می‌کنند و خداوند متعال برای این افراد عذاب‌های دردناک قرار داده است.

وی گفت: البته گاهی معرفی مجرمان فراری و مفسدان اقتصادی برای جامعه اسلامی نیاز است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد عنوان کرد: پایین آمدن آستانه صبر و تحمل برخی از مردم، مشکلات بسیاری را برای جامعه به دنبال داشته است، اگر زوج‌ها به هر بهانه‌ای مقابل یکدیگر قرار گیرند و کار آن‌ها به طلاق کشیده شود جامعه اسلامی غرق آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، هر خانواده‌ای مشکل خاصی دارد اما والدین و فرزندان با توجه به دستورات دینی باید صبر و تحمل داشته باشند.

وی از صبر به‌عنوان یکی از شاخصه‌های مهم ائمه اطهار(ع) نام برد و ادامه داد: شاید ثواب صبر و خانه‌نشینی حضرت علی علیه‌السلام از جهادهای ایشان بیشتر باشد، خداوند متعال به تحمل کردن بلاها شاهد است و روزی اجر و پاداش صبر را خواهد داد.(p1)