به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها،  خانم آل مرتضی حقیقت غدیر را پذیرش ولایت الله، ولایت رسول خدا و ولایت امام علی علیه‌السلام عنوان کرد و اظهار داشت: غدیر نه برای اظهار دوستی با امام علی علیه‌السلام بلکه برای تبعیت از ایشان به‌ عنوان ولی و سرپرست مؤمنان تا قیامت بر پاشد.

استاد حوزه علمیه خواهران مهم‌ترین درس غدیر برای امت اسلام را ولایتمداری دانست، افزود: خداوند در غدیر باتقواترین، دلسوزترین و خیررسان ترین افراد امت را به‌عنوان رهبر برای آن‌ها معرفی کرد تا خیر دنیا و آخرت نصیب و بهره مؤمنان شود، بنابراین عاقبت‌به‌خیری سرنوشت کسانی است که در غدیر ولایت امام علی علیه‌السلام را پذیرفته و به آن به‌صورت عملی پایبند بودند.

وی تصریح کرد: پذیرش ولایت امام علی علیه‌السلام در غدیر تنها مختص حاضران آن جلسه نبود بلکه حضرت رسول(ص) بیعت و عهد غدیر را عهدی برای آیندگان و مردمان در تمامی اعصار دانستند و انتقال پیام غدیر را به‌عنوان رسالت و مأموریت ویژه به حاضران غدیر واگذار کردند تا همگان از نعمت ولایت در تمامی اعصار بهره‌مند شوند.

آل مرتضی پذیرش ولایت امام علی بن ابیطالب علیه السلام در غدیر را رکن توحید عنوان کرد، گفت: توحید بدون ولایت، توحید نیست و تا ولایت نباشد ایمان و مؤمن بودن معنا نخواهد داشت.

وی از ولایت امام علی علیه‌السلام به‌عنوان برترین نعمت خداوند به مؤمنان تا قیامت یادکرد و افزود: در میان نعماتی که خداوند به مؤمنان داده است بر هیچ‌چیز به‌اندازه ولایت تأکید نشده و متأسفانه نعمتی که همواره از سوی مسلمانان با بی‌مهری مواجه شده است همین نعمت ولایت است.

استاد حوزه علمیه خواهران نعمت ولایت‌فقیه در عصر غیبت را از مهم‌ترین نعمات برای ملت‌های آزاد در عصر حاضر دانست و یادآور شد: رسیدن به عصر ظهور تنها در پناه نعمت ولایت‌فقیه ممکن است و بدون ولایت‌فقیه حاکمیت طاغوت برجهان اسلام گسترده خواهد شد، بنابراین باید قدردان نعمت ولایت‌فقیه باشیم.