به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره مردمی کرامت که در سالن همایش شهید آیت الله مرتضی مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به اینکه جشنواره مردمی کرامت فعالیت‌های خود را خارج از آستان و استان قم دنبال کرده است، اظهار کرد: آستان مقدس طی این سال‌ها در حوزه جریان‌سازی فرهنگی گام‌های مطلوبی را برداشته است.

وی با بیان اینکه محافل قرآنی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) به الگویی برای بقاع متبرکه و آستان‌های مقدس کشور تبدیل شده است، اضافه کرد: آغاز جشن‌های دهه کرامت از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها آغاز شد و با محوریت این حرم مطهر در سراسر کشور به شیوه مطلوب دنبال شده است.

رئیس ستاد جشنواره مردمی کرامت با یبان اینکه آستان مقدس در جشنواره مردمی کرامت به دنبال تصدی‌گری جشن‌ها و برنامه‌ها نیست، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا همه آحاد جامعه به قدرت نرم جشن‌های مذهبی توجه کنند و بتوانند از فرصت مناسبت‌های مذهبی به شیوه مطلوب بهره‌برداری کنند.

وی برپایی محافل چند هزار نفری، کمک به نیازمندان و رفع مشکلات محرومان را از جمله دستاوردهای جشنواره مردمی کرامت دانست و مطرح کرد: تولید محتوای فرهنگی در دهه کرامت به صورت مطلوب رقم زده شده است هر چند باید بگوییم که تاکنون از قدرت نرم خود که می‌تواند همه را زیر یک سقف جمع کند، استفاده نکرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی با تاکید بر اینکه سفیران کریمه در دهه کرامت در بیمارستان‌ها، زندان‌ها و منازل خانواده‌های شهدا حضور یافتند، تصریح کرد: این اقدامات آثار و برکات بسیاری را به دنبال داشته است.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از همکاری مجموعه‌های مختلف فرهنگی به ویژه مؤسسه حضرت خدیجه سلام‌الله علیها در راستای برگزاری جشنواره مردمی کرامت تقدیر کرد و گفت: توجه به فرهنگ ایثار، شهادت و دلسوزی به‌عنوان روح انقلاب اسلامی در دهه کرامت مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کارویژه تبلیغی با محوریت معرفی امام موسی‌بن جعفر علیه السلام در دهه کرامت دنبال شود، اظهار کرد: امیدواریم تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم از اکنون دنبال شود تا در سال آینده بتوانیم به تحقق اهداف مورد نظر برسیم.(p1)