به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، عاشورا روزی که تاریخ را در برابر هر هجمه‌ای از انحراف بیمه کرد، اما حقیقت این روز چیست که همه عالم را تحت تأثیر مستقیم خود قرار می‌دهد؟

ابراهیم خلیل‌الرحمن مأمور به انجام قربانی شد که تاریخ آن روز از چنین واقعه‌ای به‌عنوان عظیم‌ترین آزمایش بشری یاد می‌کرد، اما آنچه قرآن کریم برای تاریخ گواه داده است در لحظه آزمایش چنین امری از عهده پیامبر خدا سلب شد و به امر الهی به‌روزی دیگر معوق شد و حقیقت آن روز نیز به ابراهیم خلیل‌الله آموزش داده شد تا آنجا که ذبح عظیم تعبیری است که قرآن از عاشورا برای ابراهیم خلیل‌الله بیان فرموده است.

آری قرآن ابتلای ابراهیم خلیل‌الرحمن را زمینه‌ای برای انتقال نور امامت به سلب بشر دانسته، اما آنچه چنین حقیقتی را رقم زد حقیقت آموزه‌ای بود که حضرت ابراهیم علیه‌السلام از حقیقت ذبح عظیم دریافته بود و این‌چنین بود که عاشورا تاریخ ماقبل خود را نیز به صراطی امن هدایت فرموده تا در آینده خود بیمه‌ای باشد برای خنثی کردن تمام فتنه‌هایی که شیاطین برای انحراف ابناء آدم به کار گرفته‌اند.

مقاتل از روز عاشورا  با تعابیری گوناگون نقل کرده‌اند تا که شاید بتوانند گوشه‌ای از این واقعه را به آیندگان منتقل کنند، چنین بود که اسارت اهل‌بیت گونه‌ای از تبلیغ جهان‌شمول عاشورایی شد که پیام آن به هر کس که رسید به صراط مستقیم هدایت شد. این پیام بود که جریان ریشه‌کن کردن طاغوت را بین ابنا بشر شروع و آنچه نصوص ثقلین گواه دادند اتصال چنین روزی با صبح ظهور دلیل تحقق این وعده صادق خواهد بود.

هیئات برپا بود، عَلم ها از لحظه طوع خونین روز عاشورا بر پا و هر روز بر شور آن افزوده‌شده، دشمن از لحظه ارتکاب به چنین گناهی هرلحظه در مدیریت آثار آن عاجزتر می‌شود!

قریب به ۱۴۰۰ سال از اصل واقعه گذشته اما هرروز دایره سال عاشورا کوتاه‌تر می‌شود و گردش سال‌های عاشورا این روزها به گردش روزها گره‌خورده و دشمن از تمام فنون خود برای انحراف بهره گرفته و ناکام‌تر از هرروز در حال از دست دادن پایگاه‌های خود است تا جایی که پیشروی محور مقاومت امروز پیشانی زر، زور و تزویر را نشانه رفته و داعیه محو نظام سلطه دارد.

آری قم امروز علم های بلند می‌بندند تا پیام عاشورایی انقلاب را از پایگاهی به جهانیان منتقل کنند که بانوی کرامت آرمیده در قلب این شهر هجرتی از جنس پیام‌آوری زینب کبرا سلام‌الله علیها را تجربه کرده است.

باید باشید و از نزدیک در صحن‌های این بارگاه  حضور هیئات مذهبی که حرارت عاشورا در قلوبشان موج می‌زند را ببینید، کلمات از بیان ابعاد این شور عاجز و لنز دوربین‌ها کوچک‌تر از آن به نظر می‌رسد که بتواند هویت این شور را روایت کند؛ نماز ظهر عاشورا برپا شد، اما حرارتی عاشورایی لحظاتی پس از نماز دوباره شوری در قلوب محیا کرده و امروز روزی است که برای قم غروبی نخواهد داشت…(g2)