به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، برنامه عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها به مناسبت ایام فاطمیه اول با حضور سخنرانان و مداحان در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت دنبال خواهد شد.
مراسم عزاداری چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸ بعد از نماز مغرب و عشاء همزمان با شب شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) با سخنرانی آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و مداحی مهدی سلحشور برپا می‌شود.
صبح روز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها نیز مراسم زیارت عاشورا با سخنرانی حجت‌الاسلام مؤمنی و قرائت دعا توسط سید علی حسینی‌نژاد رأس ساعت ۶:۳۰ آغاز خواهد شد.
مجلس روضه ویژه بانوان نیز از دیگر برنامه‌های روز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها است که ساعت ۱۰ صبح برپا می‌شود و طی آن حجت‌الاسلام شهاب مرادی به سخنرانی پرداخته و سید مهدی میرداماد مرثیه‌خوانی می‌کند.
بلافاصله بعد از نماز ظهر و عصر نیز خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام‌الله علیها با نوای حجت‌الاسلام میرزامحمدی قرائت می‌شود و ساعت ۱۶ همان روز محفل انس با قرآن، هدیه به حضرت صدیقه‌ کبری(س) با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم و مداحی رضا ولی‌زاده برگزار خواهد شد.
مراسم شام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها برنامه پایانی ایام فاطمیه اول خواهد بود که پنجشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۸ با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی‌قزوینی و مداحی سید علی حسینی‌نژاد برگزار می‌شود.
درباره تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها میان علمای شیعه، دو تاریخ مشهور و مقبول است؛ یکی هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر(ص) و دیگری نود و پنج روز.
با توجه به رحلت پیامبر اسلام(ص) در بیست و هشتم ماه صفرالمظفر، بنا به روایت ۷۵ روز، در تاریخ سیزدهم تا پانزدهم جمادی‌الاول، شهادت حضرت زهرا سلام‌الله است و این ایام را فاطمیه اوّل می خوانند. اما بنا به روایت نود و پنج روز، شهادت حضرت در سوم تا پنجم جمادی‌الثانی است و این ایام به عنوان فاطمیه دوم نام‌گذاری شده است.