به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، امور فرهنگی خواهران آستان مقدس بانوی کرامت در راستای گرامیداشت حماسه ۹ دی، همزمان با ایام دهه بصیرت اقدام به برگزاری دو حلقه معرفتی با محوریت بصیرت کرده است.
حلقه‌های معرفتی «بصیرت از دیدگاه قرآن» و «بصیرت لازمه رشد مردم» در نوبت صبح روزهای شنبه و نوبت عصر روزهای چهارشنبه در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت ویژه خواهران برگزار می‌شود.
این دو حلقه معرفتی با سخنرانی خانم اخوت و خانم الهی پور از اساتید حوزه علمیه خواهران برگزار شده و ابعاد مختلف بصیرت، نقش بصیرت در پیشرفت تمدن‌ها و نقش حماسه ۹ دی در عبور از فتنه برای بانوان حاضر در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها تبیین می‌شود.
 این حلقه‌های معرفتی تا پایان دی‌ماه در آستان مقدس بانوی کرامت ادامه دارد.
 لازم به ذکر است، از دیدگاه قرآن کریم برای رسیدن به تکامل نخستین گام کسب «معرفت و بصیرت» یعنی نورانیت دل و دیده است.
 منظور از شناخت و تکامل، شناخت و معرفتی است که از یک‌سو به فهم مقام والای پروردگار و از سوی دیگر به شناخت پیامبران به ویژه پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و امامان معصوم علیهم‌السلام منجر شود و در نتیجه چنین شناختی است که راه انسان در زندگی روشن می‌شود؛ بنابراین بصیرت حالتی است که انسان در هنگام تصمیم‌گیری، بهترین تصمیم را اتخاذ کند.
در خصوص کسب معرفت و بصیرت در قرآن چنین آمده است: « قُلْ هَٰذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلَىٰ بَصِيرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِي ۖ وَسُبْحَانَ اللَّهِ وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ»؛ بگو این راه من است که من و پیروانم با بصیرت کامل همۀ مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم، منزه است خدا و من از مشرکان نیستم. (سورۀ یوسف/آیۀ ۱۰۸) خدای سبحان در این آیه به پیامبرش (صلی الله علیه و آله) دستور می‌دهد که دعوت خود را برای مشرکان بیان دارد؛ یعنی اینکه من از روی یقین و معرفت و دلیل قاطع به توحید خدا و عدل و دین او دعوت می‌کنم، نه از روی تقلید.
 مطلب مهمی که از این آیه به دست می‌آید این است که شخص دعوت‌کننده باید با اطمینان و بصیرت و دلیل قاطع دست به کار تبلیغ و دعوت شود؛ چراکه تقلید در این راه صحیح نیست.
به عبارت دیگر خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که همه‌ چیز در این عالم بر نظام احسن آفریده شده و در چنین نظامی تنها اعمالی از انسان‌ها پذیرفته می‌شود که بر مدار نظام احسن انجام شود و منظور از عمل احسن و عمل صالح، عملی است که از روی بصیرت و بر محور بصیرت و شناخت کامل انجام شود؛ بنابراین در اسلام تمدن سازی و رشد نظام‌های انسانی جر با عنصر بصیرت ممکن نیست.