به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلامالله علیها، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در محفل سخنرانی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه مؤمن در حد خودش اهل معرفت باید باشد، اظهار کرد: انسان با معرفت، خدا شناس، پیامبر شناس، امام شناس و خودشناس است و به اندازه لازم به حلال و حرام پروردگار آگاه است.
وی با بیان اینکه اگر انسان معرفت نداشته باشد نمیتواند مؤمن باشد، گفت: این معرفت برای انسان یا از راه تحصیل و مطالعه به دست میآید و یا به فرموده امام چهارم(ع) از راه نشست و برخاست با عالمان با تقوا، ربانی و الهی مسلک محقق میشود.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در هر زمانی علمایی وجود دارند که دین خدا را به مردم یاد میدهند و حجت را بر انسان تمام میکنند، افزود: اتمام حجت یعنی اگر روز قیامت پرونده تباه، آلوده و بدی را به محشرآوردیم نمیتوانیم عذر بیاوریم و بگوییم که ما کسی را نداشتیم به ما راه درست را نشان دهد.
وی با بیان اینکه از زمان حضرت آدم(ع) تا الان حجت خدا بوده و تا ظهور امام زمان و قیامت هم خواهد بود، افزود: امام صادق علیه السلام فرمودند روز قیامت تمام جوانان اهل فساد و شهوات نامشروع را در دادگاه الهی جمع میکنند و از آنان علت گناهانشان را میپرسند؛ آنان میگویند که ما جوان و غرق شهوت بودیم و آلوده شدیم؛ خداوند میفرماید حضرت یوسف(ع) را بیاورید و ایشان را به این جوانان نشان میدهند و میگویند که این انسان جوان و زیبا بود و شرایط گناه را داشت و هفت سال بانوی جوان زیبای مصر به او التماس می کرد که گناه کند ولی او نمیپذیرفت بنابراین میشود انسان آلوده نشود و این به معنی اتمام حجت است.
انصاریان با بیان اینکه از این اتمام حجتها در قیامت فراوان وجود دارد، گفت: امام صادق علیه السلام در ادامه فرمودند دختران جوان را روز قیامت میآورند و به آنها میگویند چرا گناه کردید آنها میگویند تو ما را جوان و زیبا آفریدی و ما به گناه افتادیم؛ خداوند میفرماید حضرت مریم(س) را بیاورید و او را به این دختران نشان میدهد که این دختر، جوان و زیبا بود و در جایی زندگی می کرد که مردان یهودی اهل فساد و شهوترانی بودند ولی او خود را حفظ کرد و اینگونه حجت بر آن دختران تمام میشود.
وی تصریح کرد: عامربن قیس عنبری در سخنی گفته بود که من با چهار آیه قرآن زندگی میکنم و هیچ واهمه و ترسی ندارم؛ آیه اول، آیه ۱۰ سوره فاطر است که میگوید اگر پروردگار برای بندهاش خیری بخواهد هیچ قدرتی نمیتواند جلوی آن را بگیرد و اگر درب رحمت را به روی کسی ببندد هیچ قدرتی نمیتواند آن را باز کند.
استاد حوزه علمیه ادامه داد: آیه دوم آیه ۱۰۷ سوره یونس است که میفرماید اگر من خیری را برای بند خود بخواهم هیچ دستی نمیتواند آن را از بنده من بگیرد و هر خیری بخواهم به بنده خود میرسانم و هم گناهش را میبخشم و هم نسبت به بندگان خود مهربانم؛ آیه سوم آیه ۷ سوره طلاق است که میفرماید یقینا من بعد از هر مشکلی آسانی قرار میدهم و آیه چهارم آیه ۶ سوره هود است که می فرمایدهیچ جانداری در روز زمین نیست مگر اینکه رساندن روزیش بر عهده من است.