به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سعیدیان در سخنرانی قبل از ظهر شبستان امام خمینی حرم مطهر، با اشاره به اینکه امامان معصوم (س) چراغ هدایت بشربه سوی سعادت ورستگاری اند، تصریح کرد: امامان معصوم (ع) دو ویژگی اساسی دارند اول آنکه همه آنها از امام علی(ع) گرفته تا امام مهدی(عج) از یک نور واحد خلق شده اند وهیچ یک بر دیگری برتری ندارد وهمان امتیازاتی که امام علی(ع) دارد تمام امامان(ع) بعد از ایشان نیز دارند.
خطیب حرم مطهر خاطرنشان کرد: نکته دوم در مورد معصومین (ع) این است که گاهی برای بعضی از آنها فرصتهایی پیش می آمد که به واسطه آن حرکت عظیمی در تاریخ اسلام رقم می خورد که ممکن بود آن فرصت برای دیگران ایجاد نمی شد، به عنوان نمونه برای امام علی(ع) خلیفه مسلمین شدن یک فرصت بود که با ۴سال حکومت توانست با دشمنان اسلام بجنگد وعدالت را در جوامع مسلمین برقرار کند.
وی افزود: امام صادق (ع) نیز در دوران بنی امیه وبنی عباس ازاختلاف وجنگ بین این دو خلیفه نهایت استفاده را کرده وبالغ بر۴هزار عالم را تربیت کرده ومکتب تشیع که امروزه همه عالم ازآن بهره می برند، به وجود آورد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدیان با ابراز اینکه همه امامان معصوم (ع) مسیر وهدف واحدی داشتند و آن اشاعه دین اسلام وهدایت مسلمین بود، بیان داشت: این فرصت ها برای هر کدام از سایر امامان معصوم(ع) پیش می آمد همین روش را پیاده می کردند.
وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) همواره تلاش می کردند تا پرچم اسلام را که به دست پیامبر(ص) به اهتزار درآمده بود برافراشته نگهدارند، ادامه داد:امام حسین(ع) از فرصتی که خداوند در قیام کربلا برای احیای دین اسلام وهدایت مردم به او داده بود، برای پاک کردن دین اسلام از تحریف های ایجاد شده با هجرت خود به کربلا و ایثار و از خود گذشتگی و قربانی کردن اهل بیت خود نهایت استفاده را کرد.
سخنران حرم مطهر افزود: قیام کربلا چنان تاثیری در تاریخ اسلام گذاشته که گفته می شود درست است که اسلام به دست پیامبر(ص) طلوع کرده ولی بقای آن مدیون قیام امام حسین (ع) وخون پاک شهیدان کربلاست.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدیان با بیان اینکه دشمنان اسلام همواره سعی بر خاموش کردن چراغ اسلام وهدایت خلق داشتند، اظهار داشت: دشمنان ابتدا با منحرف کردن مردم از مسیر اسلام سعی داشتند که شخصیت وجایگاه اهل بیت(ع) را از بین ببرند وبا شبهه هایی که در جانشینی پیامبر(ص) ایجاد کردند اولین ضربه را به اسلام زدند ولی امام علی(ع) در ۴سال حکومتی که داشتند اسلام را به درستی به مردم شناساند ونقشه های دشمن را خنثی کرد.
خطیب حرم مطهرابراز کرد: از آنجایی که دشمن می دانست شخصیت وجایگاه اهل بیت(ع) دست خداوند است ونمی توان به مقام ومنزلت آنها آسیبی رساند، لذا تصمیم گرفت که امامان معصوم (ع) را با توطئه ونیرنگ از میان بردارد که با انحراف مردم ابتدا امام علی(ع) را در محراب به شهادت رساندند.
وی با اشاره به اینکه فجیع ترین جنایتی که دشمن علیه اهل بیت(ع) صورت داد حادثه کربلا بود، گفت: بسیاری از کسانی که در واقعه کربلا حضور داشتند همان کسانی بودند که ادعای شیعه بودن می کردند ولی چون بصیرت نداشته ومواظبت نکردند لذا با وعده های دنیوی دشمن فریب خوردند ودر مقام هادیان دین قرار گرفته وآنها را به شهادت رساندند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدیان با اشاره به اینکه دشمن بعد ازبه شهادت رساندن اهل بیت(ع) نتوانست به هدف خود برسد، گفت: اقدام بعدی دشمن از بین بردن آثار اهل بیت(ع) بوده که متوکل عباسی اولین خلیفه خبیثی بوده که ۱۷مرتبه حرم امام حسین(ع) را با خاک یکی کرده تا عظمت آن را از بین ببرد ولی نتوانست وتلاش دشمن برای محو اسلام وائمه اطهار (ع) بی نتیجه بود.
وی ادامه داد: دشمنان با برنامه ونقشه های جدید به دنبال القا کردن این تفکر هستند که جوانان از دین گریزانند وبا عرفان های کاذب و ایجاد تحریف در دین اسلام آنها را از مسیر اهل بیت(ع) دور کنند ولی اگر ما بتوانیم به درست و سنجیده جوانان را با معارف دینی آشنا کنیم زمینه هدایت آنها فراهم خواهد شد.