به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خانم یزدان پناه درسلسله برنامه های محفل بانوان که هر روز ساعت ۱۰در رواق حضرت خدیجه(س) حرم مطهر برگزار می شود، با بیان اینکه اولین ومهمترین پایگاه یادگیری معارف دینی، کانون خانواده است، تصریح کرد: خانواده در تربیت دینی اعضای یک جامعه و هدایت صحیح آنها به سوی رستگاری واعمال صالح موثرترین نقش را دارد.
وی افزود: اگر در خانواده ای تربیت دینی مطابق با آموزه های دینی وبا نظارت وکنترل دقیق دور از هر گونه افراط وتفریط صورت گیرد بسیاری از دوگانگی ها وناهنجاری ها درجامعه از بین می رود.
خطیب حرم مطهربا بیان اینکه خداوند قرآن کریم را دستورالعملی برای انسان قرار داده تا باتدبر وتفکر در آن شیوه صحیح زندگی را بیاموزد، گفت: کسی که آیات قران کریم را در زندگی خود جاری می کند وخود را بنده خداوند می داند، در تمام مراحل زندگی خواست خداوند را بر تمایلات خود ترجیح می دهد وزندگی اش را با خداوند معامله می کند.
خانم یزدان پناه با بیان اینکه پدر ومادر بهترین الگو برای فرزندان خود هستند، خاطرنشان کرد: والدین می توانند با عمل به احکام دین واصول اخلاقی بیشترین تاثیر را در ساختن شخصیت دینی فرزند خود داشته باشند.
وی ادامه داد: اگر پدر ومادر فرزند خود را به انجام عبادات ورعایت اصول اسلامی سفارش کنند ولی خود عامل نباشند نه تنها تاثیری در تربیت آنها ندارد بلکه باعث دوگانگی شخصیتی در او می شوند.
این سخنران با بیان اینکه زن به عنوان مدیرخانواده ومربی تربیتی، بیشترین نقش را در ساختن یک جامعه دینی دارد، اظهار کرد: زن علاوه بر اینکه می تواند با تربیت فرزندان صالح به یک جامع دینی کمک کند خود نیز با رعایت حجاب وعفاف در نگاه، کلام و رفتار از بروز ناهنجاری ها وفساد در جامعه جلو گیری کند.
وی با بیان اینکه حجاب وعفاف که خداوند بارها در آیات قرآن کریم زنان را به رعایت آن سفارش کرد دارای ابعاد متفاوتی است، افزایش تقوا ، حفظ شخصیت و کرامت زن به عنوان یک انسان، حفظ امنیت زن و کاهش فساد در جامعه را از آثار رعایت حجاب وعفاف ذکر کرد.
خانم یزدان پناه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان را مهمترین آثار حجاب وعفاف عنوان کرد وگفت: پوشش دینی زنان مسلمان همواره مورد هدف تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام قرار داشته است وآنها نهایت تلاش خود را دراز بین بردن حجاب زنان مسلمان به کار می گیرند زیرا پوشش دینی مانعی بزرگ برای نفوذ غرب ورسیدن آنها به اهداف سودجویانه است.