به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خانم دریاباری درمحفل بانوان که صبح ها در رواق حضرت خدیجه(س) حرم مطهر برگزار می شود، با بیان اینکه واقعه کربلا وقیام امام حسین(ع) فقط مختص قشر خاصی نبود، گفت: در این حرکت حسینی زن ومرد ، پیروجوان ، کوچک وبزرگ همه ندای امام زمان خویش را لبیک گفتند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ زنان زیادی وجود داشته که برای اطاعت از امام خویش از تمایلات و تجملات دنیوی گذشتند، تصریح کرد: حضرت رباب (س) چنان شیفته وعاشق امام زمان خویش بود که بعد از حادثه کربلا هیچ وقت سایبانی برای خود قرار نمی دادند واگر کسی به ایشان اصرار می کرد زیرآفتاب نمانند،می گفتند چطورزیرآفتاب نمانم در حالی که امام زمانم را زیر آفتاب سوزان با لب تشنه به شهادت رساندند.

خطیب محفل بانوان حرم مطهر با بیان اینکه خدا باوری انسان را از تمایلات دنیوی دور می کند، خاطرنشان کرد: حضرت زینب سلام الله علیها، به خاطر خدا وبرای همراهی امام زمان خویش از تمام داشته های خود ( شوهر ، فرزند، خانه وزندگی ) خود گذشت تا در واقعه کربلا برا ی احیای دین خدا قیام کند.

وی با بیان اینکه زن تجلی ربوبیت خداوند است، اظهار کرد: زن به خاطرعاطفی بودن ومدیریتی که دارد بیشترین تاثیررا بر هدایت همسر وفرزند خود دارد.

وی افزود: همسرزهیر بن قین بجلی ازنمونه زنان شجاع ومومنی است که زمانی که امام حسین(ع) از زهیر یاری خواست خودش او را به سپاه امام راهنمایی کرد وبا این کار همسر خود را از آتش جهنمی که کوفیان ساخته بودند به بهشت حسینی رساند.

خانم دریاباری خاطرنشان کرد: نقل شده روزی پیامبر(ص) به منزل دخترش حضرت فاطمه(س) رفتند وبه ایشان فرمودند می دانی مرد به دست زنش به هلاکت می رسد.

خطیب محفل بانوان حرم مطهر ادامه داد: حضرت زهرا(س) از پیامبر(ص) سوال کردند چگونه زن می تواند مردش را به هلاکت برساند؟ ایشان فرمودند زنی که وضعیت اقتصادی شوهرش را درک نکند و به خاطر چشم وهم چشمی به دنبال تجملات وتشریفات دنیوی باشد، شوهر را وادار به گناه می کند واورا در دنیا وآخرت به هلاکت می رساند.

این خطیب حرم مطهر با بیان اینکه فرزندان در تمام ابعاد زندگی از پدر ومادر الگو می گیرند، تصریح کرد: مادران می توانند با عمل به احکام الهی وسیره اولیای الهی زمینه سعادت فرزند خود را فراهم کنند ویا با بی توجهی به دستورات دینی وتوجه زیاد به مادیات او را مادی گرا و وابسته به دنیا بار بیاورد.