به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خانم روحانی در محفل صبحگاهی بانوان در رواق حضرت خدیجه (س) حرم مطهر در بیان تفاوت غنا وموسیقی تصریح کرد: غنا صدایی است که با آهنگی خاصی از حنجره انسان بیرون می آید و شنونده را متحول می کند.
وی افزود: موسیقی صدایی است که به وسیله آلات موسیقی ایجاد می شود و به دو نوع حرام ( موسیقی مناسب مجالس لهو وفساد) و حلال ( موسیقی که مناسب مجالس گناه نباشد) تقسیم می شود.
خطیب محفل بانوان با بیان اینکه انسان نباید مسائل شرعی را توجیه کند، اظهار کرد: گاهی افراد به خاطر رضایت وخشنودی دیگران از تکالیف دینی خود می گذرند وغضب الهی را بر ناراحتی دیگران ترجیح می دهند.
وی خاطرنشان کرد: گاهی شرکت نکردن در مجالس شادی که موسیقی حرام در آن نواخته می شود باعث ایجاد اختلاف و کدورت در خانواده ها می شود که در این صورت شخص می تواند در آن مجلس شرکت کند ولی با مشغول کردن خود از گوش دادن به موسیقی اجتناب کند .
خانم روحانی با بیان اینکه مجوزهای صداو سیما و سازمان های فرهنگی دلیل بر حلال بودن موسیقی نیست، تصریح کرد: اگر از تلویزیون یا سایر رسانه ها موسیقی مطرب نواخته می شود که حرام است، فرد نباید به بهانه اینکه این موسیقی از رسانه ملی پخش می شود به آن گوش دهد.
وی ادامه داد: کسانی که اقدام به برگزاری مجالس روضه خوانی یا مولودی برای امامان معصوم(ع) می کنند، باید مواظب باشند که صدای تک خوانی خانم ها را نامحرم نشوند زیرا در این صورت هم صاحب مجلس وهم کسی که می خواند مرنکب گناه شده اند.