به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر ظهیری در سخنرانی قبل از ظهر در حرم مطهر با بیان اینکه شش سال دوران امامت امام عسکری (ع)، از سخت ترین دوران ها در طول تاریخ بوده است، افزود: گرچه امام(ع) به خاطر شرایط حاکم در آن زمان فعالیتهای محدودی داشتند اما عظیم ترین فعالت ایشان زمینه سازی برای عصر غیبت فرزند خود امام زمان(عج) بود.
وی خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری (ع) با انتخاب وکلایی که واسطه ارتباط ایشان با شیعیان بودند وبه شبهات و پرسش های مردم پاسخ می دادند گامی مهم در راستای آماده سازی مردم درعصرغیبت و مراجعه آنها به علما و کارشناسان دینی فراهم کردند.
حجت الاسلام والمسلمین ظهیری اظهار کرد: امام عسکری(ع) با انتخاب ۱۳ نائب که همگی از علماء وتربیت شدگان مکتب خودشان بودند به مردم یاد دادند که در عصر غیبت، امام زمان(ع) نائبانی دارند که می توانند با مراجعه به آنها مسائل خود را بپرسند ودر احکام دین دچار شک وتردید نشوند.
خطیب حرم مطهرایجاد اتحاد میان فرقه های اسلامی را از دیگر فعالیتهای مهم امام عسکری(ع) عنوان کرد وگفت: در دوران امام عسکری بیش از ۲۱ فرقه اسلامی وجود داشته ومیان شیعیان، اختلاف وافتراق وجود داشته ولی امام (ع) با ایجاد وحدت میان مسلمین همه آنها را شیعه دوازده امامی کرد.
وی با بیان اینکه قرآن کریم از دروغ هایی یاد می کند که در طول تاریخ بدترین ضربه هایی را به اسلام وتشیع زده است، گفت: اولین وبزگترین دروغ در تاریخ ، دروغی بود که شیطان در بهشت به حضرت آدم گفت وباعث وسوسه کردن اوو در نهایت خارج شدنش از بهشت شد.
وی ادامه داد: بدترین دروغی که در زمان امام عسکری(ع) باعث ضربه زدن به اسلام ومذهب تشیع شد این بود که بعد از شهادت امام (ع) به دستور حکومت وقت، تمام اموال ایشان را بین مادر وبرادرانش تقسیم کردند تا وانمود کنند که امام پسر وجانشینی ندارد.