به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها،خانم معین الاسلام اظهارکرد: زن ها فرهنگ سازند و باید کانون خانواده خود را به گونه ای مدیریت کنند که فضا و شرایط آن، بستر تربیت فرزندان ولایتی وسربازامام زمان(عج)وازمنتظران ایشان برای تشکیل حکومت جهانی اسلام باشند واین فرزندان در دامن زنان شیعه ی پاکدامن تربیت می شوند.
وی افزود: دشمنان، نوک تیز خنجرهای خود را برای به تأخیرانداختن ظهور به طرف زنان گرفتند، زیرا می دانند اگر زنان از فرهنگ اسلامی و مهدویت جدا شوند، خانواده ها دچارفروپاشی وتزلزل می شوند.
وی خاطرنشان کرد که امام باقر(ع)می فرمایند: در هنگام ظهورامام زمان(عج)، صدایی درآسمان وزمین می پیچد که از ظهور حضرت خبر می دهد و زنان محجبه ای هستند که صدا را می شنوند و فرزندان و همسرانشان را تشویق به یاری امام می کنند و خود نیز به یاری امام می شتابند.
وی در ادامه گفت: باید در خانواده ها ایمان را گسترش داد وفرزندانی خداشناس تربیت کرد که این برعهده والدین است و باید الگویی مناسب برای نشان دادن حرام و حلال به فرزندان خود باشند زیرا خداوند در قرآن به مومنان وعده داده اگر اهل یک خانه وجامعه ایمان داشته باشند برکت را برآن خانه نازل می کنیم.
خانم معین الاسلام گفت: چندین راه برای گشایش کارها ونزول خیر و برکت ازجانب خداوند است که دراحادیث و روایات از امامان نقل شده است و اولین راه آن گفتن بسم الله الرحمن الرحیم، قبل از انجام هرکاری است واز پیامبردراین باره نقل می شود، وقتی که با گفتن بسم الله الرحمن الرحیم وارد خانه می شوید، یک فرشته با شما وارد خانه می شود.
وی بیان کرد: دومین راهکار آمدن خیروبرکت، سلام کردن است وسومین راهکار سحرخیزبودن است که پیامبر(ص)توصیه به سحرخیزبودن پدرومادرها، برای دورکردن شیاطین ازخانهایشان می کند و سومین راهکار، تلاوت قرآن کریم در خانه است.
وی گفت: چهارمین راهکار نمازشب خواندن است و پیامبرمی فرماید: خدارحمت کند کسی راکه شب بلند می شود و نماز شب می خواند وهمسرش را نیز برای این امر بیدار می کند، حتی اگر بیدار نشد، آب روی صورت اومی پاشد و در خانه ای که نمازشب خوانده شود، آن خانه برای فرشتگان می درخشد وفرشتگان این خانه واعضای آن را دعا می کنند.
خطیب محفل بانوان افزود: پنجمین راهکار، استغفارکردن است که برای رفع بلا و دوری شیطان از خانه است که به گفته پیامبر(ص): درخانه هایتان زیاد استغفار کنید تا گناه را از شما دور کند و خداوند فرشتگان را محافظ شما قرار دهد و می توانید حداقل ۷۰ بار و حداکثر۷۰۰مرتبه درروز این ذکر راتکرار کنید.
وی اظهارکرد: باصدای بلند اذان گفتن درخانه راهکاردیگری است که می توان استفاده کرد و آخرین راهکار، اطعام پذیری ومهمان داری درخانه است که بسیار خیر و برکت به دنبال دارد.