به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خانم مؤمنی حبیب آبادی در محفل عصرانه بانوان در رواق حضرت خدیجه بیان داشت: خداوند زن را طوری خلق کرده که زیبایی خاص خود را دارد واندام او باعث جذب مردان می شود، این میل در مردان به صورت ذاتی وجود دارد و طبیعت انسان و میل او را نمی توان سرکوب و یا تغییر داد.
وی افزود: خداوند در مقابل همه آنچه که در اختیار زن قرارداده است، از زن می خواهد زیبایی و کمال خویش را بر نامحرمان بپوشاند و امنیت خود را تأمین کند و راحتی زندگی خود را برای امور ناچیز دنیوی به هدر ندهد.
خطیب حرم مطهر در ادامه گفت: حجاب فقط پوشش نیست و رفتار و نوع حجاب نیزمهم و ضروری است چرا که رنگ ومعلوم بودن برجستگی های بدن درمقابل نامحرمان می تواند باعث به گناه کشیدن خود و دیگران شود و پیامبر(ص) دراین باره می فرمایند: از اختلاط بین زن ومرد دوری کنید.
وی خاطرنشان کرد: ازمقدس اردبیلی که ازبزرگان بافضیلت بودند، سؤال شد که دنیا می تواند شما را مهار کند؟ که ایشان پاسخ داد: محال است، و در سوال بعدی پرسیدند که اگرجای خلوتی با یک زن نامحرم قرارگرفتید می توانید از گناه دوری کنید؟مقدس اردبیلی درجواب گفت: به خداوند پناه می برم.
وی باتوجه به آیات حجاب که خداوند درآنها مستقیما به پیامبرامرکرده که به زنان بگو مراقب زیبایی های خود باشند، گفت: خداوند به واسطه ی ریحانه بودن وجذابیتی که زن دارد، برایش پوششی قرارداده که مراقب جمال او باشد چرا که زن سرالله است وخاصیت سر، پنهان ومحفوظ بودن آن است وما باید زنان پاکدامن صدراسلام و زنان و دختران امامانمان را الگو قرار دهیم.