مولوی عبدالغنی بدری در گفت و گو با پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، با بیان اینکه وحدت عنصر حیات بخش تمدن بشری است، گفت: حضرت رسول(ص) بر محور وحدت توانستند حکومت اسلامی را در شهر مدینه بر پا و محقق کردند.
وی افزود: راه پیروزی بر دشمنان وحدت است و تنها با وحدت است که می‌توان پشت دشمن را خم کرد.
امام جمعه موقت اهل سنت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با وحدت پشتوانه مسلمانان در جامعه جهانی محکم شده و به جای اینکه بگوییم و تأکید کنیم که شیعه و سنی هستیم باید بگوییم نه شیعه و نه سنی بلکه ما مسلمان هستیم.
مولوی بدری با بیان اینکه مسلمانان باید حول محور حبل الهی که همان قرآن است با هم متحد شوند، ادامه داد: تا زمانی که مسلمانان با هم متحد باشند دشمن نخواهد توانست آسیبی به نظام اسلامی برساند.
امام جمعه موقت اهل سنت سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) همواره نگران بروز خطر تفرقه و نفاق میان امت اسلامی بودند، اظهار کرد: حضرت همواره مسلمانان را به وحدت دعوت کرده و خطرات تفرقه را به آن‌ها گوشه زد می‌کردند تا دچار مشکل و گرفتاری نشوند.
مولوی بدری یادآور شد: راهکار نابودی دشمنان اسلام وحدت است و اگر مسلمانان با هم وحدت داشته و متحد شوند خواهند توانست در مقابل قوی‌ترین دشمن به پیروزی برسند همانطور که در صدر اسلام وحدت عامل پیروزی امت اسلامی بر مشرکان و دشمنان اسلام بود و به همین دلیل امت اسلامی تا جایی که می‌توانند باید در میان خود بر وحدت تأکید کنند.