به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) گفت: بر اساس روایاتی از پیامبر، امام صادق و امام رضا علیهم السلام، عصر حاضر، زمانه ایجاد شبهه و فتنه انگیزی است.
وی با بیان این که فتنه گران برای نابودی و به حاشیه بردن دین به فتنه گری می پردازند، افزود: دنیای ما از ناحیه دشمنان دین، دنیایی شبهه ناک و گرفتار فتنه است. یکی از فتنه های خانمان سوز از گذشته تا امروز بوده، چهارشنبه سوری و سیزده بدر و برخی روزهای شر است.
استاد و پژوهشگر حوزه با استناد به تفسیر آیه ۱۹ سوره مبارکه قمر در تفسیر المیزان، این ها را باطل و فتنه و شبهاتی دانست که دین ما را کم رنگ و بو کنند. علامه طباطبایی روایتی نقل می کند سهل بن یعقوب به امام حسن عسکری علیه السلام ابراز می دارد که در این ایام مرا از رسیدگی به امور زندگی ام مانع شدند، هر کاری می خواهم بکنم، هر سفری که می خواهم بروم و…، می گویند نحس است؛ تا جایی که خوف هایی در دل من انداخته اند…، وی از این امام همام راهکاری طلب کرد.
وی افزود: امام حسن عسکری علیه السلام خطاب به سهل گفتند که خدا به شیعیان ما به خاطر ولایت ما، عصمت و حفاظت و امنیتی داده که اگر به قعر اقیانوس روند یا در دل بیابان های ترسناک بروند بین گرگ ها و وحوش، بین دشمنان جنی و انسی، در امان خواهند بود.
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان این که میزان در امان ماندن از این بلایا، به میزان ولایت مداری و ولایت پذیری است، گفت: این که امام رضا علیه السلام پاداش زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را واجب شدن بهشت بر زائر عنوان می دارد؛ در این راه شرط اصلی ولایت و معرفت است.
وی افزود: در چنین شرایطی که ولایت اهل بیت علیهم السلام را به عنوان پشتوانه خود داریم، نحس بودن ۱۳ چه معنایی دارد. کجای قرآن و روایات و احادیث است که این روز نحس است؟ خود ما هستیم که ایام را برای خود نحس یا خوش یمن می کنیم.
استاد و پژوهشگر حوزه با بیان این که خداوند ما را آفرید و در ظرف و زمان و مکان قرار داد، گفت: امام حسن عسکری در ادامه به سهل می گوید که به خدا توکل کن و به او اعتماد داشته باش و به ولایت ما مخلصانه اعتقاد داشته باش و هر سفری که گناه نیست، برو و هر کاری که گناه نیست، می خواهی انجام بدهی، انجام بده.
وی ادامه داد: وقتی ما تقوای الهی داشته باشیم، خدا نمی تواند نحوست را کنار بزند؟ تمام این بدبختی ها و شرور و فتنی که بر سر ما آمده و نسل و ناموس ما گرفتار شبهاد دشمن شده، به دلیل ایمان ضعیف ماست.
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری خاطرنشان کرد: قرآن هادی و چراغ راه ماست تا گرفتار نحسی و پلیدی نشویم؛ اگر به سراغ قرآن برویم، قرآن به ما بشارت می دهد که اجر کبیر در انتظارمان است.