به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی پنج شنبه شب در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت بر اساس روایات شب جمعه را سید الیالی معرفی کرد و گفت: از جمله کارهای پسندیده در این شب، دعا و نیایش به درگاه خداوند می باشد.
وی درباره ضرورت توجه به علم و دانش گفت: ما باید مسلح به سلاح علم و دانش باشیم؛ علم و دانس به اندازه ای مهم است که باید خود را به آن مسلح کنیم؛ مسئله ای که مقام معظم رهبری با تعابیری چون جنبش و جهش علمی و شتاب علمی، بر آن تأکید کردند.
سخنران حرم مطهر با استناد به روایات اسلامی، دعا را اسلحه ای برای مؤمنان معرفی کرد و اظهار داشت: گریه در پیشگاه خدا و دعا کردن نیز به عنوان سلاح معرفی شده است. انسانی که مسلح باشد می تواند در برابر فتنه ها و دشمنی ها، مقاومت کند.
وی خاطرنشان ساخت: برای این که انسان در مسیر سعادت به انحراف نرود، باید علاوه بر گریه در پیشگاه خدا و دعا کردن، به علم و دانش نیز مسلح باشد.
حجت الاسلام والمسلمین اکرمی با بیان این که دعا دارای ابواب مختلفی است، گفت: ما برای عافیت، سلامت، تندرسی، عرض حاجت، شفا از بیماری و…، باید به دعا متوسل بشویم؛ چراکه در آموزه های اسلامی برای همه امور دعا عنوان شده است.
وی درباره روش های دعا کردن گفت: یکی از الزامات در دعا، اصرار، گریه و خضوع است تا انسان بتواند به رحمت خدا برسد. نباید از دعا خسته شد یا بدون امید، آن را مطرح کرد.
این سخنران خاطرنشان ساخت: دعا کننده و تقاضا کننده حاجت، باید تمامی درهای دنیایی را بر خود بسته بداند و تنها دری که باز می بیند، در رحمت الهی است. کسی که دعا می کند، باید بداند که قاعده کلی «ادعونی استجب لکم» است؛ یعنی دعای بدون اجابت در پیشگاه خداوند وجود ندارد.
وی ادامه داد: خداوند دعای ما را می شنود ولی اجابت دعا بر اساس مصلحت و حکمت الهی از نظر زمان، مکان، شرایط و نحوه آن متفاوت است.