مسوول غرفه مدیریت حرم مطهر در نمایشگاه فاطمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: فعالیت های مدیریت حرم در ۱۲ واحد مجزا تقسیم شده است که هر واحد به صورت تصویری و مکتوب در این نمایشگاه معرفی شده است.
جاسم سیاه لویی افزود: واحد امانتداری شامل امانتداری وسائل زائرین، اشیاء قیمتی و اشیاء پیدا شده زائرین است. واحد دیگر واحد سالمندان است که شامل حمل سالمندان به وسیله ویلچر و ماشین های برقی زائر بر می شود. این ویلچر ها و ماشین ها در فصل سرد و گرم سال مجهز به سایه بان و چتر شدهاند تا رفاه حال زائرین تامین شود.
وی واحد دیگر زیر مجموعه مدیریت حرم را واحد توزیع چادر برای زائرین خانم ذکر کرد که در تشرف به حرم مطهر چادر همراه خود نیاورده اند.
سیاهلویی گفت: واحد تنظیف حرم نیز شامل تنظیف فرش ها، کف، ضریح و کاشی و آینه ها می شود و برای تعویض پرچم در مناسب های ولادت و شهادت نیز واحد مجزایی پیش بینی شده است.
وی افزود: کار بسته بندی تبرکات آستان نیز در واحد مجزایی انجام می شود که این تبرکات شامل نبات، نمک و شکلات در دفاتر هدایا و نذورات بین زائرین توزیع می شود.
سیاهلویی گفت: در مراسم و مناسبت های مختلف عید و عزای اهل بیت کار ساماندهی مراسم ها و سیاه پوش و تزئین کردن فضای حرم مطهر به عهده واحد مراسمات گذاشته شده است و واحدی نیز وظیفه ساماندهی مهر و تسبیح و کتب قرآن و مفاتیح را به عهده دارد تا چنانچه مهر ها شکسته و یا کتب فرسوده ای در قفسه ها وجود دارد نسبت به تعویض و جایگزینی آن ها اقدام کنند.
وی گفت: واحد انتظامات و ارشاد نیز کار کنترل ورودی های حرم را به عهده دارد. واحد پشتیبانی و برق حرم نیز وظیفه تامین روشنایی و نور حرم را به عهده دارد که عمده آن به وسیله لوستر ها تامین می شود.
وی در تشریح فعالیت واحد کفشداری های حرم مطهر نیز گفت: در مجموع ۱۳ کفشداری کار نگهداری کفش های زائرین را به عهده دارند که ۶ کفشداری مخصوص بانوان و ۷ کفشداری مخصوص آقایان تعبیه شده است و در شیفت های ۴ ساعته در طول شبانه روز آماده خدمات رسانی هستند.
سیاهلویی در پایان به تشریح فعالیت واحد اقامه نماز پرداخت و گفت: واحد اقامه نماز حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در سه نوبت نماز صبح ، ظهر و عصر و مغرب و عشاء کار تنظیم صفوف اطلاع رسانی نماز های سه گانه و نماز جمعه را به عهده دارد.
نمایشگاه فاطمی در صحن جامع فاطمی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در شهر مقدس قم از پنج شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ تا جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ صبح ها از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۴:۳۰ و عصر ها از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.