به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین عبدوس شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) درباره سبک زندگی گفت: یکی از درس های زندگی، داشتن زبان شیرین است؛ زبان شیرین موجب جلب عشق و محبت می کند و زبان تلخ نیز موجب کینه و دشمنی می شود.

وی با اشاره به روایتی از امام علی علیه السلام گفت: بر اساس این سخن امام معصوم، کسی که زبان شیرینی دارد، خواهان و هواداران زیادی دارد؛ امیرالمؤمنین در جای دیگر می فرمایند با مردم زیبا حرف بزنید تا جواب زیبا بشنوید.

سخنران حرم بانوی کرامت ادامه داد: بر اساس روایات، یکی از ویژگی های نبی مکرم اسلام را زیبایی و شیرینی زبان است. امام علی علیه السلام در این باره می فرماید: ایشان تند خو، خشن، پرخاشگر، فحاش و عیبجو نبود.

وی داشتن زبان شیرین را هنر دانست و گفت: گاهی برخی از خانم ها به اصطلاح انواع هنرها را آموخته اند، ولی از هنر درست سخن گفتن با همسر خود بی بهره است، داشتن زبان شیرین برای زن و مرد هنر است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدوس با اشاره به آیه ۵۳ سوره اسراء گفت: خداوند در این آیه بیان می دارد که این پیامبر به بندگان من بگو وقتی می خواهند حرف بزنند، بهترین ها را به زبان بیاورند. افراد وقتی با همسر، همکار، فرزند و دیگران سخن می گویند، باید بهترین سخنان را به کار برند.

وی افزود: در آیه ۸۳ سوره مبارکه بقره نیز خداوند به پیامبر توصیه می کند که با مردم زیبا و خوب سخن بگویید. در آیه ۷۰ سوره احزاب نیز می فرماید که وقتی حرف می زنید، حرف هایتان مانند سد باشد. سد به اندازه ای محکم است که آب را پشت خود نگه می دارد، حرف ها نیز باید این ویژگی را داشته باشد.

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ادامه داد: انسان نباید به صرف این که حرفی را از فلانی می شنود، آن را منعکس نماید، ممکن است او اشتباه می کند، بنابراین بلکه حرف ها باید مستند و محکم باشد.