به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام اخوی، عصر روز گذشته در شبستان امام خمینی(ره) درباره علل عدم آرامش و چگونگی ایجاد آن در خانواده گفت: یکی از مهمترین مشکلات مردم در دهه اخیر، عدم وجود آرامش در خانواده ها است که باید به طور دقیق و موشکافانه به آن پرداخت.

حجت الاسلام اخوی ادامه داد: سبک زندگی غربی و مولفه های آن باعث از بین رفتن آرامش در بین زوجین می باشد. ازدواج بر اساس معیارهای غلط و خودپندارانه که با دستورات دینی انطباق ندارد باعث پرورش ریشه روش اشتباه زندگی در خانواده می شود لذا بروز رفتارهای غلط و تنش زا در بین زوجین امر بدیهی می باشد.

وی از جمله مولفه هایی که مطابق با سبک زندگی اسلامی نیست را معیار نادرست در انتخاب همسر، عدم مطالعه زوجین، تقسیم نکردن عاطفه، عدم شناخت برخوردها تنش زا، مقابل به مثل زوجین و شاخ و برگ دادن به پندارهای غلط عنوان کرد و گفت: در مقابل این مؤلفه های اشتباه، مولفه های سبک زندگی اسلامی قرار دارد که از جمله آنها می توان به صبوری و برخورد تغافلی زوجین می باشد به این معنا که زوجین اشتباهات یکدیگر را به هم بفهمانند ولی به رخ یکدیگر نکشند.

وی افزود: یکی از مهمترین راه های ایجاد آرامش در خانواده توبه است؛ خوب است انسان بصورت روزانه در مقابل خدای متعال توبه کند تا روحش آرام گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: صله رحم، ترک حسادت، همنشینی با مومنان و تقویت ایمان از جمله مولفه های سبک زندگی اسلامی است که آرامش را در خانواده ایجاد و زندگی زناشوئی را مستحکم می کند.

[su_audio url=”http://amfm.ir/wp-content/uploads/2016/04/95-01-16-akhavi.mp3″ width=”80%”]

دانلود