استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه بدبینی، بد دینی و شک ریشه تهمت و افترا به دیگران است، گفت: اسلام به شدت از تهمت و افترا در زندگی زناشویی نهی کرده و از نظر شرعی برای کسی که این عمل زشت را مرتکب شود حد شرعی تعیین می کند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم فرید صبح امروز در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه متأسفانه تهمت و افترا در جامعه امروزی به یکی از آسیب ها تبدیل شده و این موضوع تنها محدود به جامعه نیست بلکه به درون خانه ها نیز نفوذ پیدا کرده است، گفت: شک  و بدگمانی ریشه تهمت و افتر است و قر آن کریم مؤمن را به شدت از تهمت و افترا برحذر داشته است.

وی افزود: یکی از انواع تهمت که در آیات سوره نور به آن اشاره شده لعان است و لعان یعنی اینکه یک مرد بدون دلیل به زن خود تهمت زنا بزند و برای  این تهمت و افترا چهار شاهد عادل نداشته باشند که در این صورت قرآن کریم به شدت با این مرد برخورد کرده و می فرماید که باید حد شرعی بر این مرد جاری  شود و همچنین این زن بر شوهر خود به دلیل تهمت ناروای مرد حرام ابد می شود.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه اگر عفاف و ایمان در زندگی زناشویی حاکم باشد نه جای برای تهمت باقی خواهند ماند و نه جایی برای خیانت ، گفت: در جامعه اسلامی باید به شدت با این گونه منکرات برخورد شود تا زمینه بروز و ظهور آن از بین برود.

خانم فرید با تأکید بر اینکه از آیات سوره نور می توان این نتیجه را گرفت که قانون اسلام به شدت با تهمت مخالف است و این تهمت نه تنها نسبت به زن و شوهر مذموم است بلکه نسبت به فرزندان و سایر اعضای خانواده نیز کار زشتی است، افزود: باید ابتدا ابعاد مختلف یک مسأله را بررسی کنیم بعد در مرود دیگران قضاوت کنیم هر چند که فهم تمام ابعاد مسأله کار دشواری است بنابراین باید از تهمت و افترا پر هیز کرد.

وی افزود: همانطور که در گذشته بیان شد سیره قرآن کریم در انتخاب همسر، انتخاب همسران پاک و شایسته است و اگر انسان برای خود همسری پاک و شایسته انتخاب کند قطعا با او هم کفو خواهد بود و از بروز چنین آسیب هایی در زندگی مشترک جلوگیری خواهد شد.

استاد حوزه علمیه علمیه خواهران با بیان اینکه زن و شوهر باید در سن، تحصیلات، اخلاق، اعتقادات مذهبی و دینی با یکدیگر هم کفو باشد، تصریح کرد: باید در هنگام انتخاب همسر به این نکات توجه ویژه ای داشت، زیرا طبق فرموده معصومین(ع) اگر انسان برای دختر و فرزند خود همسری شایسته و دیندار انتخاب کند چون مؤمن  است اگر او را دوست داشته باشد او را گرامی خواهد داشت و اگر او را دوست نداشته باشد به واسطه دستورات دینی و ایمان به خدا با او به نیکی رفتار خواهد کرد.

خانم فرید یادآورشد: ازدواج کردن به تنهایی از نظر دین موجب تکامل انسان نمی شود بلکه آنچه تکامل انسان را در پی دارد ازدواح با همسرانی شایسته و مؤمن است.

انتهای پیام/۱۱۲