به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها؛ حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی همزمان با شهادت امام هادی علیه السلام در شبستان امام خمینی ره گفت: بر اساس آیه ۳۵ سوره مائده ائمه اطهار علیهم السلام واسطه سیر الی الله هستند لذا امر به زیارت و ارتباط مستمر با آنها شده است.
وی گفت: بنا به روایت و آیات قرآن ائمه معصومین علیهم السلام حیّ هستند اگر چه بین ما و ایشان حجاب است.
خطیب حرم مطهر به زیارتنامه های مختلف اشاره کرد و گفت: سزاوار است که انسان با کلام معصوم قبور معصومین را زیارت کند بطور مثال زیارتنامه های حضرت علی اکبر علیه السلام ، حضرت ابوالفضل علیه السلام و حضرت فاطمه معصومه علیها السلام را معصوم نقل کرده است همچنین زیارتنامه هر معصوم را معصوم بعد از خود نقل نموده است.
وی ادامه داد: در میان زیارتنامه ها زیارت جامعه کبیره از لحاظ بلاغت و فصاحت، نکات معرفتی و جامعیت از شأن و مقام بالایی برخوردار است طوری که امامان معصوم و علماء دین به آن اهتمام زیاد داشته اند به طور مثال علامه محمد باقر مجلسی درباره این زیارتنامه می گوید: این زیارتنامه از نظر سند محکم، از نظر شأن بسیار بالا و از نظر فصاحت و بلاغت ممتاز است.
حجت الاسلام و المسلمین مومنی ادامه داد: فصاحت الفاظ و بلاغت مضامین این زیارتنامه نشان می دهد که از چشمه صاف و زلال وحی بر زبان معصوم جاری شده است به طوری که فوق کلام مخلوق و پایین تر از کلام خالق است.
وی در تایید این زیارت از زبان معصوم به بیان مکاشفه ای پرداخت و افزود: علامه محمدتقی مجلسی در مکاشفه ای می بیند که در حرمین عسکرین خدمت امام عصر ارواحناه فداه شده است و بعلت لکنت زبان شروع به خواندن زیارت جامعه کبیره می کند در پایان آن امام همام سه بار می فرماید: زیارت خوبی است لذا به تأیید ایشان نیز رسیده است.
حجت الاسلام والمسلمین مومنی درباره اهتمام علماء و خواص دین به خواندن این زیارتنامه گفت: حضرت امام خمینی ره هنگامی که در قم، مشهد ونجف اشرف بودند هر روز به زیارت حرم های شریف واقع در این شهرها میرفتند و زیارت جامعه کبیره می خواندند یا به نقل از فرزند شهید صیاد شیراز ایشان گاهی روزی دوبار این زیارتنامه را قرائت می کردند همچنین آیت الله مظاهری سفارش می کردند که حداقل هفته ای یکبار این زیارتنامه را بخوانید.