به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان عقیدتی و سیاسی ارتش استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، درباره جایگاه ارتش گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در بالاترین جایگاه و آمادگی نظامی است و مجهز به پیشرفته ترین تسلیحات نظامی می باشد.

وی با بیان این که ارتش ها در دنیا، وابسته به قدرت ها و پیمان هایی هستند که بر اساس آن فعالیت می کنند، گفت: در دنیا ارتش ها بر اساس قدرت ها و پیمان هایی که به آن وابسته هستند، در جنگ ها شرکت می یابند ولی ارتش جمهوری اسلامی ایران زیر نظر عالم مجتهد اداره می شود که شعارش حمایت از حق، دین و مظلوم است و به هیچ قدرت و دولت خارجی وابستگی ندارد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: در دنیای امروزی، این امتیاز منحصراً در دست ارتش جمهوری اسلامی ایران است؛ این ارتش الگویی از نظر قدرت و استواری زبانزد است. ارتش ایران بر محوریت ایمان و دفاع از حق ملت خود در حال فعالیت است، در حالی که در برخی کشورها که ادعای حکومت اسلامی دارند، ارتش این کشورها از دیانت، اصالت و حقانیت بایسته، برخوردار نیستند.

وی آمار شهدا، جانبازان و آزادگان ارتش را گواهی بر رشادت و شجاعت آنها دانست و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مسئولیت های نظامی که بر عهده دارد، در تمامی عرصه ها و صحنه های مورد نیاز کشور از جمله در حوادث طبیعی خالصانه و مجدانه وارد می شود و همیار هموطنان است. متأسفانه شاهدیم که ارتش سایر کشورها از جمله عربستان سعودی، علاوه بر کشتار هموطنان خود، در یمن حضور یافته و مردم مظلوم و بی دفاع را به خاک و خون می کشد.

آیت الله سعیدی با اشاره به رویکرد حکومت شاهنشاهی پهلوی و دیدگاه آن به ارتش گفت: رژیم گذشته تلاش داشت این گونه القا نماید که ارتش باید تنها گوش به فرمان شاه این کشور که  وابسته به قدرت ها باشد و او نیز در کمال بی رحمی از این ارتش در جاهای نامناسب، حتی کشتار مردم خود استفاده می کرد.

وی با اشاره به فرمان امام خمینی(ره) بر ضرورت حفظ ارتش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در سراسر دنیا معمول است که هر وقت حکومتی تغییر می کند یا انقلابی می شود، ارتش آن منحل می شود، ولی با  تدبیر امام خمینی(ره) ارتش این کشور که برخاسته از درون مردم بود، حفظ شد و با مدیریت ایشان و بدنه ایمانی ارتش،  این توان عظیم نظامی از بین نرفت.

امام جمعه قم اقتدار هر کشوری را به توانایی نظامی وابسته دانست و گفت: ارتش و سایرنیروهای مسلح باید در عین این که عرصه نظامی را تقویت کرده و خود را مجهز به تمامی پیشرفت های این عرصه نمایند، در عرصه عقیدتی نیز تلاش مضاعفی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نیروی مسلحی که در کنار تجهیزات نظامی، به باورهای دینی گره بخورد و از نظر اعتقادی قدرتمند شود، هیچ کشور و حکومتی جرئت حمله به آن را نخواهد داشت، تصریح کرد: قدرت نظام ایران در عین عظمت، به دلیل باورهای دینی خود، نه تنها هیچ تهدیدی برای کشورهای همسایه و سایر مردم جهان نیست، بلکه موجب امید مظلومان و هراس دشمنان اسلام و ظالمان است.

آیت الله سعیدی ادامه داد: تضعیف نیروهای مسلح را بالاترین اشتباه در شرایط امروزی دانست و گفت: در شرایطی که دشمن  به صراحت اعلام می دارد که گزینه نظامی علیه ایران روی میز است، تضعیف نیروی نظامی و توان تسلیحاتی کشور نابخردانه است.

وی با بیان اینکه ما نباید هیچ گاه دست قدرتمند خود را زیر ساطور دشمن قرار دهیم و هیچ کسی حق ندارد موجب تضعیف ارتش، سپاه و سایر نیروهای مسلح کشور شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: امروز به برکت حمایت ایران اسلامی از مظلومان در سراسر جهان، رژیم صهیونیستی و همپیمانان به ظاهر مسلمان آنها احساس خطر کرده اند.

وی با اشاره کنفرانس اسلامی در ترکیه گفت: درکنفرانس کشورهای اسلامی در ترکیه بزدلان و همپیمانان صهیونیستی علیه ایران رأی صادر کردند که اهمیتی برای ایران ندارد و ملت ایران هیچ گاه از اعتقادات خود دست بر نخواهد داشت و چنین اقداماتی روحیه و اراده ما را در تقویت خود و اتکا به توانمان افزون می کند.

خاطرنشان می شود در ابتدای این دیدار سرهنگ حسینی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم درباره جایگاه ارتش و نقش آن در دفاع مقدس و حفظ امنیت کشور در سال های اخیر به ایراد سخن پرداخت.