به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی عصر امروز در جمع معاونان و مدیران آستان مقدس که در سالن امام خامنه ای حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: برای این که در دنیا و آخرت دچار خسارت نشویم، باید در کنار اقدامات عملی، باور های معرفتی و اعتقادی را در خود تقویت کنیم.
وی خدمت در آستان مقدس فاطمه معصومه سلام الله علیها را نیازمند معرفت داشتن به آن حضرت دانست و گفت: ما باید معتقد باشیم خادم کریمه اهل بیت هستیم، نه کارمند. احساس نوکری در یک دستگاه با احساس کارمند بودند، تفاوت های زیادی دارد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: انجام وظیفه در عرصه کارمندی، با آیین نامه ها و شرح وظایف سامان می گیرد ولی نوکری و خادمی با این قبیل ابزارهای اداری تحقق نمی یابد. این مسئله باید به عنوان باوری عمیق در دل و جان ما جای داشته باشد.
وی با تأکید بر این که باید معرفت ما نسبت به مقامات و جایگاه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها زیاد باشد تا در عرصه خادمی بتوانیم موفق باشیم، اظهار داشت: شایسته است زیارت نامه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که از امام معصوم نقل شده است، تفسیر شده و در اختیار خادمان قرار گیرد.
آیت الله سعیدی معرفت یافتن به شخصیت و جایگاه حضرت معصومه سلام الله علیها را وظیفه ای بر دوش همگان دانست و گفت: بر اساس روایت امام معصوم، پاداش زیارت با معرفت بانوی کرامت، بهشت است؛ از این رو همه ما باید تلاش کنیم نسبت به شخصیت این بانو معرفت یابیم.
معرفت یافتن ما به بانوی کرامت، موجب می شود تا در عرصه عمل نیز با تلاش همه جانبه وارد شویم و بتوانیم به اندازه توانمان اجر رسالت پیامبر(ص) را ادا نماییم.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: علاوه بر این، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ولی نعمت ماست و ما به برکت حضور این بانو در قم متنعم شدیم، با حضور این بانو، شهر قم آباد شد و رونق خاصی گرفت. شکرگزاری این نعمت ایجاب می کند که به این بانو خدمت نماییم.
وی در ادامه با اشاره به انتخاب شعار سال ۹۵ از سوی مقام معظم رهبری به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: شعار سال جدید، تنها مربوط به دستگاه های اقتصادی نیست، بلکه باید در تمامی سازمان ها، اماکن مقدسه، نهادها و حتی در خانه های ما نیز سرلوحه کارها قرار گیرد.