به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام حسین زاده، در مراسم سخنرانی قبل نماز ظهر که در محل شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اینکه باید تمام اعمال و رفتار ما منطبق بر قرآن باشد، گفت: رابطه ما با قرآن یک رابطه قلبی است و هرچه قلب انسان پاک تر باشد درک و فهم او  از آیات و مفاهیم قرآنی افزایش می یابد.

وی افزود: قرآن مانند طلا است و تنها کسی که قدر و منزلت طلا را می‌داند طلا ساز است و قرآن مانند یک انسان است که قلب و روح دارد و کسی که می‌تواند قدر و منزلت قرآن را بفهمند اهل بیت(ع) هستند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در قرآن از روزه دار به عنوان صابر یاد شده و بیان شده که برای صابرین اجر و پاداش غیر قابل توصیفی وجود دارد.

حجت الاسلام حسین زاده اظهار کرد: از امام صادق علیه السلام روایت شده «هر چیز دارای یک حد و اندازه است ولی یک چیز است که حد و اندازه ندراد و آن چیز ذکر خداوند است و  قرآن می‌فرماید که مومنان و صابرین کسانی هستند که در همه حلت ها ایستاده، نشسته و به پهلو خوابیده مشغول ذکر خداوند هستند.

وی با بیان اینکه خواب حضرت رسول(ص) پای سجاده بود و ایشان بسیار ذکر خدا را بر زبان جاری می کردند، گفت: و قرآن مؤمنان را به ذکر خدا در همه حال تشویق می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ذکر زیاد خدا در شب روز و در همه حالات موجب هدایت انسان می‌شود زیرا خداوند به فرشتگان دستور می‌دهد که انسان ذاکر را از سوی تاریکی و ظلمت به سوی نور و روشنایی هدایت کنند.

حجت الاسلام حسین زاده با تأکید بر اینکه ذکر و یاد خدا به صورت مستمر موجب بهره مندی انسان از پاداش های غیر قابل محاسبه خداوند می شود، افزود: عده‌ای می‌گویند که اگر ما ذکر خدا راه نگوییم باز خداوند به ما نعمت می‌دهد که باید گفت این نمعت به خاطر بندگان صالح است نه به خاطر انسان‌هایی که در تاریکی هستند و به همین دلیل است که انسان به دعای اجتماعی سفارش شده زیرا خداوند به خاطر یک بنده مخلص دعای دیگران را هم مستجاب می کند.

وی ادامه داد: از امام رضا علیه السلام روایت شده که دلیل جاودانگی قرآن این است که   قرآن برای زمانی بدو ن زمان و مکانی بدون مکان نیست بلکه برای همه زمان ها و مکان ها ست و از آن جایی که قرآن دارای روح و نور است همیشه زنده و جاودان است و در مورد کلام اهل بیت(ع) هم همین گونه بوده و قرآن دارای بطون بوده و همین دارا بودن روح و بطن موجب جاودانگی قرآن شده است.