به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون در نشست پرسش و پاسخ تخصصی تربیت کودک که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اینکه نگاه مثبت ستون یک ارتباط موفق و ایدئولوژیک را ترسیم می کند، اظهار کرد: باید توجه داشت که نوع فکر انسان گفتار و در مرحله بعد رفتار و مهم ترین کنش های اجتماعی افراد را شکل می دهد.

کارشناس تربیت فرزند نگاه مثبت به فرزند در منظر اسلام یکی از مهمترین عوامل تربیت فرزند است، گفت: تربیت موفق یک کودک بهتر از همه اشیائی است که خورشید بر آن می تابد؛ بر این اساس باید توجه داشت که این نکته برگرفته از همان نگاه مثبت است که مقدمه انگیزه ای قوی برای تربیت کودک می شود.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به روایات اسلامی که دختران را مونس و همراهان والدین معرفی می کند، گفت:  فرزند آوری نوعی سرمایه گذاری غنی برای آینده والدین است؛ این در حالی است که این نگاه مثبت از فرهنگ جامعه اسلامی و برخی از خانواده های مسلمان حذف شده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در معارف دینی اسلام، نامه اعمال والدین صاحب فرزند هیچ گاه مختومه نمی شود، اظهار کرد: اعمال صالح و نیک یک فرزند با تربیت اسلامی در منظر اسلام به عنوان عمل صالح والدین او از سوی خداوند متعال در نامه اعمالشان درج می شود.

حجت الاسلام تراشیون در ادامه با اشاره به اینکه برای همسران باید شخصیت اصلی یک زن، شوهر او باشد، اظهار کرد: در اسلام و معارف آن توجه به نیازهای همسران از اولویت های اصلی و تعیین کننده در آخرت آنان بیان شده است؛ بر این اساس محبت به همسر یکی از مهمترین ارکان یک زندگی موفق را شکل می دهد.

حجت الاسلام تراشیون سلب محبت به همسر را کلیدی ترین  عامل طلاق در جامعه عنوان کرد، اظهار کرد: در برخی از روایات ابراز محبت صریح لسانی بسیار مورد تاکید قرار گرفته است؛ براین اساس در برخی از روایات به صراحت آمده است که مرد باید مهربانترین به خانواده خود باشد.

سخنران حرم، مهربان بودن را مجموعه رفتارها، کردارها و گفتار ها برشمرد و اظهار کرد: در روایات اخلاق نیکو برای خانواده به عنوان ستون مستحکم زندگی موفق بیان شده است؛ بر این اساس قدم برداشتن به سوی خانه از قدم بر داشتن به سوی مسجد برتر شمرده شده است.