به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین تبریزیان، در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر در برنامه زمزم معرفت با بیان این که طب اسلامی یکی از بهترین طب های موجود در جهان است، گفت: متاسفانه با وجود مزیت های زیاد طب اسلامی این طب در جامعه ناشناخته است.

وی افزود: آنچه که موجب توجه جامعه امروز به طب اسلامی شده، شیوع گسترده بیماری های مختلف است و باید در این زمینه دقت کرد که تفاوت میان طب سنتی و طب اسلامی مانند تفاوت اسلام با مسیحیت است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: همانطور که اسلام دین حق و حقیقت بوده وهیچ یک از متون آن تحریف نشده و زنده و پایدار است، طب اسلامی هم به همین شکل بوده؛ در حالی که طب سنتی و یونانی مانند آیین مسیحیت دچار تحریف و دستکاری شده است.

کارشناس طب اسلامی با اشاره به این که متاسفانه بیشتر داروهای سنتی غربی نجاسات خوک و بدنش را با خود به همراه دارد، گفت: طب اسلامی این مساله را نمی پذیرد و بیان می کند که طب سنتی غرب دستکاری شده است و امام صادق(ع) در این زمینه می فرماید که« خداوند در چیز حرام شفا و درمان قرار نداده است»؛ بنابراین داروهای حاوی نجاست غربی که به عنوان طب سنتی و یونانی ارایه می شود نمی تواند درمانگر مردم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین تبریزیان با تاکید بر این که علت برتری طب اسلامی بر سایر طب ها این است که این طب از معصومین(ع) گرفته شده است، تصریح کرد: کسانی که طب اسلامی را به مردم عرضه کرده اند عصمت داشته و مبرا از خطا و گناه هستند به همین علت طب اسلامی بر سایر طب ها برتری داشته و در اولویت است.

وی همچنین با اشاره به این که معصومین(ع) این طب را از رسول خدا(ص) گرفته اند، افزود: رسول خدا(ص) به نوبه خود آموزه های طب اسلامی را از خداوند دریافت کرده اند، به همین دلیل این طب جنبه الهی داشته و برترین طب است و از آنجایی که خداوند به عنوان خالق انسان از تمامی ریزه کاری های وجود انسان آگاه بوده به همین علت طب اسلامی برای انسان شفاست.

وجود ۱۱ هزار حدیث در زمینه طب اسلامی

کارشنس طب اسلامی با بیان این که در اسلام ۱۱ هزار روایت و نسخه طبی وجود دارد، اظهار کرد: در هیچ دانش و دینی چنین چیزی وجود نداشته و نخواهد داشت.

حجت الاسلام تبریزیان با تاکید بر این که با طب اسلامی می توان سرطان را درمان کرد، کور را بینا و کر را شنوا کرد، گفت: امروز درمان سرطان در طب اسلامی مانند درمان سرماخوردگی بوده و بسیاری از بیماری ها را می توان با طب اسلامی درمان کرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از طب اسلامی حمایت کرده و با حمایت های ایشان مبحث طب اسلامی در داخل و خارج از کشور روبه گسترش است به گونه ای که امروزه ۱۰ درصد از بیمارن مراجعه کننده به اطبای اسلامی خارجی هستند، افزود: طب اسلامی مایه عظمت و اقتدار نظام اسلامی است به گونه ای که امروز روزانه بیش از ۱۰ هزار متقاضی برای استفاده از خدمات طب اسلامی وجود دارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نه تنها کلام اهل بیت(ع) بلکه طب آنها نیز نور است، افزود: متاسفانه امروزه مردم در اثر استفاده از طب غربی مریض شده اند و طب غربی همانند فرهنگ غربی مسموم کننده است و همانطور که شاهد هستیم امروزه انبوه بیماران و مراجعان به بیمارستان ها ریشه در همین موضوع دارد.

طب غربی درمان نمی کند، تسکین موقت می دهد

وی ادامه داد: امروزه طب اسلامی بیمارهایی مانند سرطان، ام اس، نورپاتی و سایر بیماری های صعب العلاج را درمان می کند و باید دقت کرد که طب اسلامی معجزه اسلام برای درمان بیماری های صعب العلاج است و متاسفانه امروز طب غربی برای ۷۰ درصد از بیماری ها درمان نداشته بلکه با تسکین دهنده ها سعی می کند که موقتا درد مردم را کاهش دهد.

کارشناس طب اسلامی با اشاره به این که متاسفانه ریشه بیماری های مردم در تغذیه است، گفت: ما در حال حاضر در زمینه تغذیه در سطح کشور با مشکل جدی روبه رو هستیم و دشمن سعی کرده با حرکات خزنده تغذیه مردم را از حالت طبیعی تغییر داده و به محصولات تراریخته تبدیل کند.

گندم و گیاهان دستکاری شده ژنتیکی سمی مهلک و کشنده برای بدن است

حجت الاسلام تبریزیان با بیان این که نان و گیاهانی که ما استفاده می کنیم از محصولات تراریخته بوده و از محصولاتی هستند که کدهای ژنتیکی آنها دستکاری یا به اصطلاح اصلاح ژنتیک شده هستند، افزود: دستکاری و اصلاح ژنتیکی و تراریخته کردن محصولات و پرورش محصولات هورمونی یعنی تبدیل گیاهان و گندم به سم و به عبارت دیگر محصولات تراریخته و دست کاری شده ژنتیک چیزی جز سم برای مردم نیست و تنها هدف از تولید این محصولات کسب سود بوده و تولیدکنندگان این محصولات ارزشی برای سلامت مردم قائل نیستند.

وی تصریح کرد: محصولات تراریخته سم است و امروزه به اذعان خود متخصصان آمریکایی گندمی که در ایران مصرف می شود چیزی به جز سم نبوده و این سم قاتل است.

مصرف زردک موجب افزایس قوای جنسی و افزایش باروری است

استاد حوزه قم با تاکید بر این که دشمن محصولات با کیفیت ما را از ما گرفته و در عوض آن به ما هویج فرنگی داده است، افزود: هویج هیچ خاصیتی ندارد در حالی که زردک سبب تقویت قوای جنسی شده و زمینه افزایش باروری را فراهم کرده وموجب تقویت بینایی می شود ولی متاسفانه امروز در اثر مصرف نکردن زردک و ازدیاد افزایش مصرف هویج شاهد هستیم که میزان باروری، قوای جنسی و بینایی در مردم روبه تحلیل رفته است.

بهداشت و طب اسلامی بیماری و نیاز به درمان را از بین می برد

حجت الاسلام تبریزیان با تاکید بر اینکه مرم باید به طب،بهداشت و سبک زندگی اسلامی آشنا شوند و با آشنایی با این طب نه تنها درمان آسان شده بلکه با رعایت بهداشت اسلامی بیماری در جامعه اسلامی از بین می رود، ادامه داد: در عصر پیامبر(ص) به علت توصیه های بهداشتی و درمانی ایشان، بیماری و نیاز به درمان از بین رفته بود و امروزهم اگر دو مرتبه این توصیه های بهداشت اسلامی در جامعه احیا شود بیماری و نیاز به درمان در جامعه از بین خواهد رفت.

راه های پیشگیری از بیماریهای لاعلاج در جامعه

وی افزود: برای درمان بیماری های ناعلاج باید سبک زندگی را در جامعه تغییر دهیم؛ همانطور که در زمان پیامبر(ص) یک طبیب نصرانی به مدینه آمد و ماه ها در مدینه ماند ولی حتی یک نفر به او مراجعه نکرد و این طبیب از این ماجرا تعجب کرد و از پیامبر(ص) پرسید که آیا شما مردم را از مراجعه به من نهی کرده اید که حضرت رسول(ص) در پاسخ به این مرد فرمود که من به مردم یاد داد داده ام که چه کاری را انجام دهند، تا بیمار و محتاج دوا و درمان نشوند و امروزه به این علت که سبک زندگی مردم اروپایی بوده و خواب، خوراک، همبستری و روابط زناشویی، حمام رفتن و فعالیت های آنها غربی شده به همین علت بیماری ها در کشور افزایش یافته است.

مصرف روانه یک قاشق عسل با هفت عدد سیاه دانه مانع بیمار شدن انسان می شود

این سخنران با اشاره به روش های ابتدایی درمان بیماری های صعب العلاج گفت: هرکس که وزانه یک قاشق عسل را به همراه هفت دانه از سیاه دانه مصرف کند به هیچ بیماری مبتلا نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین تبریزیان با تاکید بر اینکه مصرف غذا در دو وعده صبح و شب نیز از بروز بیماری جلوگیری می کند، ادامه داد: «خداوند در قرآن کریم می فرماید که «لهم بکرتا و عشیا» یعنی اینکه خداوند غذای شما را در دو وعده قرار داده است و به این ترتیب باید وعده نهار را حذف کد و امام صادق(ع) در این زمینه می فر مایند که « خداوند غذای شما را در وعده صبح و شب قرار داده و میان این دو چیزی نخورید» و باید دقت کرد که اولین کسی که وعده نهار را در میان امت اسلامی ابداع کرد معاویه بود چرا که در اثر نفرین پیامبر(ص) هرگز سیر نمی شد.

نخوردن شام موجب بیماری و پرداخت ویزیت های گران می شود

وی افزود: رسول خدا(ص) می فرمایند که تا می توانید شام بخورید و شکم خود را پر کنید و این که عده ای می گویند که شام نخورید معنا دارد و پیامبر(ص) می فرمایند « کسی که شب شام نخورد یک نیرویی در بدنش از بین می رود و تا چهل روز بر نمی گردد وهمچنین می فرمایند کسی که یک شب و یا چند شب را شام نخورد یک نیرویی در بدنش از بین می رود که دیگر باز نمی گردد».

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که پیامبر(ص) شام را تقویت کننده پیر و جوان می دانند، گفت: رژیم گرفتن و شب شام نخوردن عمل کردن برخلاف سیره رسول خدا(ص) و عامل بیماری است.

حجت الاسلام تبریزیان با تاکید بر این که امام صادق (ع) توصیه می کنند که بعد از خوردن شام گفتن یک تسبیح حضرت زهرا(س) کافی بوده و نیاز به پیاده روی نیست و به این ترتیب طبق کلام امام صادق(ع) انسان می تواند خواب راحتی داشته باشد، اظهار کرد: پیاده روی بعد از شام توصیه ای غلط و خلاف سیره رسول خدا(ص) است و امام صادق(ع) می فرمایند شام زیاد خوردن و خوابیدن موجب تقویت جوان و پیر شده و زمینه آرامش در خواب را فراهم می کند.

وی افزود: دو وعده ای غذا خوردن نه تنها موجب افزایش وزن و سلامتی بدن انسان شده بلکه ۷۰ درصد از بیماری ها با دو وعده ای غذا خوردن درمان می شود و همچنین نخوردن نهار موجب صرف جویی در وقت و هزینه انسان شده و از آنجایی که خداوند و خلیفه اش به خلقت انسان آشنا تر هستند به همین دلیل عمل به توصیه های آنها موجب سلامتی می شود.

سخنران حرم با تاکبد بر این که طبیب هر نسل خالق آن نسل است، ادامه داد: وطن انسان درمان انسان است به همین دلیل باید از غذاهای موجود در وطن خود استفاده کنیم.

حجت الاسلام تبریزیان افزود: طب الصادق، طب الائمه و طب الرضا از جمله کتاب هایی هستند که در آنها این روایت ها وجود دارد ولی تاکنون به صورت تحلیلی و اجتهادی در این زمینه کاری انجام نشده است که کتاب « الدراستن فی طب رسول المصطفی» به زبان عربی توسط خود حجت الاسلام تبریزیان نوشته شده و در آن هزار روایت به صورت اجتهادی و استنباطی در زمینه ظب اسلامی بیان شده است

درمان کبد چرب در طب اسلامی

وی با بیان این که برای درمان بیماری کبد چرب که یک نوع چاقی بوده و در آن کبد بزرگ شده و ورم می کند و این ورم ناشی از انباشته شدن لایه های چربی در کبد است، گفت: بیماری کبد چرب سبب فشار بر پرده دیافراگم شده و علامت این بیماری درد در قسمت راست شکم بوده و این بیماری به مرور زمان کارایی کبد را کم می کند و برای درمان این بیماری باید وعده نهار ترک شود و روش دیگر درمان این بیماری استفاده از یک برگ و گیاه سبز به نام «سنای مکی» است که پیامبر و ائمه به مصرف این گیاه سفارش کرده اند و پیامبر(ص) می فرمایند که « اگرمردم بدانند در سنای مکی چه خصوصیتی وجود دارد همانا مردم یک مثقال آن را به دو مثقال طلا می خریدند» و پیامبر می فرمایند که« اگرچیزی مرگ را دفع کند آن چیز سنای مکی است» و باید برای درمان چهار گرم آن را مثل چای دم کرد و در ابتدا مصرف این گیاه در بعضی از افراد ممکن است موجب اسهال و اسهال شدید شود ولی مصرف این گیاه رسوبات و چربی کبد را پاک می کند.

روش های جلوگیری از تولد فرزندان معلول

کارشناس طب اسلامی با اشاره به این که برای جلوگیری از ولادت فرزندان معلول توصیه رسول خدا(ص) به مردم مصرف « سویغ» است، ادامه داد: سویغ یک غذایی است که به دستور جبرئیل درست شده و برای نمونه برای تهیه سویغ جو باید ۵۰درصد سبوس و ۵۰ درصد آرد جو را جداگانه آسیاب کرد و بعد باید آنها را جداگانه و بدون روغن تفت داده و با هم مخلوط کرد و پیامبر(ص) در مورد مصرف سویغ می فرمایند سویغ توصیه وحی است و سویغ گندم به همین شکل توصیه شده و ترکیب سویغ جو و گندم بسیار خوب است و پیامبر(ص) می فرمایند که اگر به زنان باردار خود سویغ جو و گندم بدهید فرزندان قوی و سالم از آنها متولد می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین تبریزیان تصریح کرد: در طب اسلامی ۵۰ درصد دارو اثر گذار بوده ولی اعتقاد هم نقش داشته و اگر اعتقاد نباشد، درمان اثر کاملی نخواهد داشت و خداوند در قرآن می فرماید «که آیات قرآن شفا است؛ ولی شفا بودن این آیات تنها برای مومنان بوده و آیات قرآن نه تنها برای کافران شفا نیست بلکه موجب خسران آنها نیز می شود و باید دقت کرد که داروهای طب اسلامی هم به همین شکل است ولی در این زمینه بعضی از داروها مانند عسل برای همه مردم شفا است.