کارشناس دوره های معارفی آستان حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: ایمان کودکان به خداوند بسیار قوی و محکم است و آنچه که این ایمان را در بزرگسالی تحت الشعاع قرار می دهد تربیت والدین و رویکردهای تربیتی است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، حجت الاسلام مسلم گریوانی، در حرم مطهر با اشاره به اینکه متأسفانه امروز این تفکر غلط در جوامع انسانی چه در جوامع غربی و چه در جوامع شرقی حاکم است که والدین و افراد مختلف تصور می کنند که کودکان لائیک و بی دین بوده و به خداوند ایمان ندارند، گفت: کودک شاید تصویری از خداوند در ذهن نداشته باشد ولی به خدا ایمان دارد.

وی افزود: ایمان کودکان به خداوند بسیار قوی و محکم است و آنچه که این ایمان را در بزرگسالی تحت الشعاع قرار می دهد تربیت والدین و رویکردهای تربیتی است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه به راحتی می توان وجود خداوند را برای کودک توضیح داد، گفت: تبیین و اثبات وجود خداوند برای کودک مانند تبیین آفرینش فرشتگان و زمین و آسمان است.

حجت الاسلام گریوانی با تأکید بر اینکه انسان فطرتا خداجو و خداگرا آفریده شده است، ادامه داد: برای بیان قدرت خدا به کودک می توان برای او رابطه پدر و مادر را نسبت به او مثال زد و برایش تبیین کرد که خدا برای بندگان و مخلوقات از پدر و مادر مهربان تر است و به این شکل تبادر اوصاف خدا به ذهن کودک آسان می شود.

وی با بیان اینکه آیات قرآن کریم به شکلی زیبا خداوند را به بندگان معرفی می کنند، افزود: در آیات قرآن کریم بیان شده که خدا نور آسمان ها و زمین است و همانطور که عالم بدون نور نمی تواند به بقای خود ادامه دهد رابطه انسان با خدا نیر به همین شکل است.

کارشناس دوره های معارفی آستان حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه امروزه عده ای فکر می کنند که با تربیت حتی می توان فطرت را تغییر داد و از بین برد، گفت: نمی شود با تربیت فطرت انسان را از بین برد ولی می توان آن را دچار غفلت کرد؛ زیرا اگر فطرت از بین برود امکان هدایت از بین خواهد رفت و این در حالی است که تمامی انبیاء برای این مبعوث شده اند که گرد و غبار غفلت را از فطرت انسانی پاک کنند.

حجت الاسلام گریوانی با اشاره به اینکه یکی از حقوق کودک بر والدین معرفی خالق حکیم و رحیم عالم هستی است، یادآور شد: هرکس ذات خداوند و علت خلقت عالم را به فرزندش معرفی نکرده و فرزندش از راه حق منحرف و گمراه شود در گمراهی و انحراف او مقصر بوده و در قیامت باید پاسخگوی این انحراف و شرک فرزندش در اثر بی توجهی خود باشد.