استاد حوزه علمیه قم رمز ماندگاری نام و یاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها در تاریخ را اخلاص در عمل دانست و گفت: اخلاص در عمل به همراه انجام عمل صالح عمر کوتاه حضرت معصومه سلام‌الله علیها را وسعتی به گستره تاریخ بخشید و ایشان با زندگی پربرکت خود اثبات کردند که رسیدن به قرب الهی جنسیت نمی شناسد.


به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، حجت‌الاسلام میر تقی قادری، شب گذشته (۲۱ دی ماه) در حرم مطهر با اشاره به اینکه قرآن کریم راه صعود انسان را در یک کلمه طیبه یعنی اخلاص می‌داند، گفت: آنچه نام و یاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها را در طول تاریخ ماندگار کرده اخلاص ایشان است.

وی افزود: باوجوداینکه عمر حضرت معصومه سلام‌الله علیها بسیار کوتاه بود ولی اخلاص در عمل عمر ایشان را وسعتی به گستره تاریخ بشر بخشید و نام و یاد ایشان در میان همه نسل‌های انسان ماندگار شده است.

وی با تأکید بر اینکه اخلاص در عمل بابی همتی و دست روی دست گذاشتن به دست نمی‌آید، تصریح کرد: قرآن کریم رمز دست‌یابی به اخلاص در عمل را انجام عمل صالح می‌داند و بیان می‌کند که افرادی که اخلاص داشته و عمل صالح انجام می‌دهند نمازشان زمینه صعود آن‌ها را فراهم کرده و در نماز با خداوند خالص و یکرنگ می‌شوند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: حضرت معصومه سلام‌الله علیها در طول عمر پربرکت خود از چنان اخلاصی برخوردار بودند که این اخلاص به ایشان مقام شفاعت داد و ایشان را بنابر قول امام صادق(ع) به شفیعه روز جزا و محشر تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام قادری بابیان اینکه زندگی حضرت معصومه سلام‌الله علیها تجسم عملی آیات قرآن کریم است، افزود: حضرت معصومه سلام‌الله علیها با زندگی پربرکت خویش به مؤمنان نشان دادند که رسیدن به قرب الهی و دست یافتن به شأن و مقام بلندمرتبه نیازمند یک جنسیت خاص نیست بلکه مسیر صعود به قرب الی الله برای هر جنسیتی اعم از زن و مرد باز بوده و هرکس که تقوا، اخلاص و عمل صالح پیشه کند می‌تواند به این مقام و شأن عظیم دست یابد.

وی یادآور شد: اخلاص رمز ماندگاری اعمال است و هر عملی که با اخلاص و برای خدا انجام شود هرگز دچار تباهی و نابودی نخواهد شد همان‌طور که آیات قرآن کریم به این موضوع اشاره داشته و اخلاص را موجب برکت در عمل دانسته و انسان‌ها را به اخلاص در عمل و انجام عمل صالح دعوت می‌کنند.