استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه سه عمل انسان را بهشتی می کند، گفت: طبق حدیثی از رسول اکرم(ص) خوش اخلاقی، پرهیز از بحث و جدل و احساس حضور در محضر خدا سه عملی است که انسان را بهشتی می کند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم مظفری در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها، با بیان اینکه برای رسیدن به یک خانواده پایدار صداقت اولین شرط است، گفت: صبر، بردباری و صراحت از دیگر شروط دست یابی به یک خانواده پایدار است و تا زمانی که زن و شوهر و اعضای خانواده نسبت به یکدیگر صراحت و صداقت نداشته باشند نمی توانند مشکلات و بحران های مختلف زندگی را مدیریت کنند.

وی افزود: اگر در یک زندگی زن و شوهر ۷۰ درصد با هم تفاهم دارند باید آن زندگی را یک زندگی موفق عنوان کرد و ۳۰ درصد مابقی اختلاف ها در زندگی یک امر طبیعی و اجتناب ناپذیر است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: با تدبیر و مدیریت می توان ۳۰ درصد مابقی اختلافات را حل کرد.

مظفری با بیان اینکه پیامبر(ص) می فرمایند که سه عمل است که اگر انسان ها آن را انجام دهند از هر دری که بخواهند وارد بهشت می شوند، اظهار کرد: خوش اخلاقی، احساس حضور در محضر خدا و خدا را حاضر و ناظر دیدن از جمله این اعمال است.

وی افزود: زندگی انسان باید به رنگ خدا باشد و اگر انسان به زندگی خود رنگ خدایی زده و خود را همواره در محضر خداوند حاضر ببیند هرگز دچار اشتباه و انحراف نمی شود و باید دقت کرد که انسان در تمامی لحظات عمر خود در محضر خدا حاضر و ناظر است و همواره خداوند بر او و اعمالش نظارت و نگهبانی دارد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: جدل نکردن از دیگر اعمالی است که انسان را وارد بهشت می کند و مؤمن از بحث و جدل و حرمت شکنی پر هیز می کند زیرا بحث و جدل و حرمت شکنی مانع ورود انسان به بهشت می شود.

مظفری ادامه داد: انسان باید مهارت داشته باشد که حتی در صورتی که حق با اوست از بحث و جدل پر هیز کرده و برای رضای خدا سکوت کند تا قائله ختم شود اما اگر این بحث و جدل ادامه پیدا کند نتیجه ای جز عدوات و کینه به دنبال ندارد.

وی تصریح کرد: انسان در هنگام عصبانیت با گفتن اذکار می تواند خود را آرام کند و همچنین انسان مؤمن از کبر و غرور در مقابل دیگران پرهیز می کند و برای ختم شدن مشکلات حتی اگر مقصر نباشد عذر تقصیر می خواهد تا بحث ادامه پیدا نمی کند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه صبر حلال مشکلات است، ادامه داد: خواندن سوره انشراح موجب افزایش صبر شده و خواندن سوره واقعه چون در شأن امام علی(ع) بوده گسترش و برکت رزق را به دنبال دارد و خواندن سوره عصر صبر انسان را زیاد می کند.

انتهای پیام/۱۱۲