به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیه السلام همزمان با سالروز ولادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و اله و امام صادق علیه‌السلام جشن قرآنی« رحمت للعالمین» را برگزار می کند.

آیین افتتاح دوره های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث همزمان با ترم پاییز، تجلیل از نوجوانان برگزیده در مسابقات حفظ قرآن کریم و همچنین برگزاری ایین اختتامیه دروه های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث همزمان با ترم تابستان از دیگر اهداف برگزاری این جشن قرآنی است.

این جشن قرآنی همزمان با نوبت عصر روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه از ساعت۱۶ الی ۱۷:۳۰ در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس بانوی کرامت با حضور اساتید، قرآن اموزان، خانواده‌های قرآن اموزان مرکز قرآن و حدیث و عموم مردم برگزار خواهد شد.

تجلیل از نوجوانان برگزیده مسابقات حفظ قرآن کریم مرکز قرآن و حدیث از برنامه‌های محوری این مراسم جشن است که در مجموع ۲۵۰ قرآن اموز نوجوان پسر در مسابقات حفظ قرآن کریم مرکز در رشته‌های مختلف حفظ از حفظ یک جز، دو جزء، پنج جزء، ۱۰جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم شرکت کرده‌اند که مرحله مقدماتی مسابقات در دهه ولایت برگزار شد و برگزیدگان مرحله نهایی نیز در آستانه هفته وحدت انتخاب شده اند.

اجرا و همخوانی سرود، اجرای برنامه تلاوت قرآن از سوی حافظان و قاریان نوجوان پسر مرکز قرآن و حدیث، برگزاری مراسم مولودی خوانی در وصف حضرت رسول صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام، برگزاری قرعه کشی برای اهدای جوایز تبرکی و سخنرانی یکی از اساتید برتر مرکز عرصه حفظ و آموزش قرآن کریم به کودکان و نوجوانان از مهم ترین برنامه هاي اين جشن قرآنی است.

تجلیل از حافظان نوجوان برگزیده در مسابقات حفظ قرآن کریم مرکز پایان بخش برنامه های این جشن قرآنی خواهد بود.

لازم به ذکر است، در ترم تابستان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیه‌السلام ۴ هزار شرکت کننده خواهر و برادر در گروه سنی مختلف اعم از کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در دوره های قرآنی و معارفی مرکز در رشته‌های مختلف به صورت حضوری شرکت کرده‌اند و همچنین بالغ بر ۵ هزار شرکت کننده خواهر و برادر نیز در گروه های سنی مختلف به صورت مجازی در دروه های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث در ترم تابستان از سراسر کشور و کشورهای مختلف جهان حضور داشته اند.

علاقه‌مندان برای ثبت نام در دوره های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث در گروه‌های سنی مختلف به صورت حضوری و مجازی با مراجعه به سایت مرکز قرآن و حدیث به آدرسQhkarimeh ir می‌توانند در دوره های قرآنی و معارفی مرکز ثبت نام کنند.