استاد برجسته حوزه با بیان اینکه اسلام دینی زنده و سازنده است و انسان را از داشتن امیدهای واهی منع می کند، گفت: امید بدون عمل مانند سراب پوچ و بی ارزش است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه یکی از حالات بسیار پر ارزش انسان که مایه آن را خداوند در قبل انسان قرار داده است، امید است، گفت: طبق آیات قرآن کریم و روایات ضرورتا امید باید به همراه عمل باشد.

وی با اشاره به اینکه کسی که امید به عالم شدن دارد یک امید الهی و انسانی دارد، افزود: باید این امید به عالم شدن همراه با عمل و تلاش و کوشش معقول همراه باشد تا به نتیجه برسد.

سخنران برجسته حوزه و دانشگاه با تأکید براینکه امید بدون عمل و بدون کار و بی زحمت یک حالت بی ارزش و یک سراب است، گفت: اما امیدی که از باطن سرچشمه گرفته و همراه عمل باشد ثمره و نتیجه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تأکید براین که اسلام یک دین زنده و رشد دهنده و تکامل دهنده است که انسان را از امید های واهی و بدون عمل منع کرده است، افزود: اسلام به انسان اجازه نداده که انسان بدون عمل حتی به رحمت  خدا چشم امید داشته باشد و بخواهد که با اتکا به رحمت خدا و بدون امید و عمل رستگار شد.

وی افزود: انسان با امید واهی و بدون عمل نمی تواند انتظار حل مشکلات را داشته باشد.

سخنران برجسته حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان جاده امید را باید با عمل طی کند، گفت: انسان نباید از امیدواری به رحمت خداوند نا امید باشد همانطور که حضرت یعقوب(ع) با دیدن پیراهن خونین یوسف(ع) باز هم از رحمت خدا ناامید نشد و با امیدواری به رحمت خدا بار دیگر یوسف خود را به دست آورد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان یادآور شد: امیدی که با عمل همراه باشد ارزشمند است و این امید اگر با توکل به خدا همراه شود خاهد توانست سرنوشت بشر را تغییر داده و او را در مسیر حق و حقیقت قرار دهد./

انتهای پیام/۱۱۲