ویژه برنامه سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام با حضور گسترده بانوان در رواق حضرت خدیجه حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، در این مراسم خانم ایزدی، استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه امام کاظم(ع) در دوران زندگی پر برکت خود نهضت علمی امام صاد(ق) را کامل کردند و تجلی این موضوع را می توان در دوران امام رضا(ع) مشاهده کرد، گفت: بارزترین ویژگی شخصیتی امام کاظم(ع) کظم غیظ و فرو خوردن خشم است و این امام بزرگوار نسبت به دیگران حتی زندانبان و شکنجه گران خود نیز با گذشت رفتار کرده و زمینه هدایت این افراد را فراهم کردند.

وی افزود: تلاش های زیادی برای بد نام کردن امام در میان شیعیان صورت می گرفت ولی هر بار که دستگاه حکومت برای امام توطئه می کرد، امام کاظم(ع) از این امتحان سربلند بیرون می آمد.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه شیعه واقعی باید مانند امام کاظم(ع) زندگی کند، گفت: متأسفانه بسیاری از مشکلات جامعه امروزی ناشی از عدم گذشت و بردباری نسبت به یکدیگر است در حالی که اگر سیره امام کاظم(ع) در جامعه اجرایی شود بسیاری از مشکلات بر طرف خواهد شد.

ایزدی با تأکید بر اینکه پدر و مادر در عرصه تربیت برای فرزندان خود بهترین الگو هستند، تصریح کرد: شخصیت علمی امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و سایر فرزندان امام کاظم(ع) نشان می دهد که امام کاظم(ع) به خوبی در عرصه معرفتی فرزندان خود را تربیت کرده اند و حاصل این تربیت حسنه موجب شده که امروز در شهری مانند قم بر گرد وجود حضرت معصومه(س) بزرگترین محفل علمی جهان اسلام یعنی حوزه علمیه قم تشکیل شود.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) به صورت عملی فرزندان خود را به دین باوری و دین مداری دعوت می کردند، یادآور شد: ما نیز به عنوان پیروان اهل بیت(ع) وظیفه داریم که فرزندان خود را در مسیر دین محوری و خدا باوری قرار دهیم و اگر در انجام این وظیفه کوتاهی کنیم در پیشگاه خداوند و در روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/۱۱۲