کارگاه گلاب گیری و عصاره گیری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با حضور معاونین و مدیران آستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها محمد جواد جهانگیر زاده، معاون اجرایی آستان مقدس و رئیس هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی- اقتصادی زائر کریمه درباره چگونگی پیدایش و فعالیت این کارگاه گفت: زمین ها و املاک موقوفاتی آستان مقدس که در شهرستان جعفریه از توابع استان قم وجود دارد  زیر کشت گل محمدی رفته است.

وی با اشاره به ارسال گل های این گلستان به شهرستان کاشان، برای گلاب گیری در سال گذشته گفت: تصمیم گرفته شد عمل گلاب گیری در خود این زمین ها و در نزدیکی آن انجام شود تا بازدهی و کیفیت مطلوبی را از محصول موجود به دست آوریم.

وی تصریح کرد:در سال ۹۵ حدود بیست هکتار از زمین های موقوفه را کشت گل محمدی و گیاهان دارویی اعم از آویشن،گل گاوزبان،چای ترش، رازیانه،بابونه و به لیمو  قرار دادیم که امروز در اعیاد شعبانیه کارگاه گلاب گیری آستان مقدس افتتاح شد.

جهانگیری در ادامه افزود:با پیگیری هایی که انجام شد دستگاه گلاب گیری خریداری شد به گفته کارشناسان با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان جعفریه، گلابی که در اینجا به دست می آید کیفیتی مطلوب تر و بهتر از گلاب سایر شهرهای کشور خواهد داشت.