استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه زندگی امام حسین(ع) بهترین الگوی زندگی در هر عصر و زمانی برای مؤمنان است، گفت: سبک زندگی حسینی شاخصه های انتخاب اصلح را به ما معرفی می کند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم مؤمنی حبیب آبادی در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با اشاره به معیارهای شخصیتی امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) تنها امامی هستند که در شش ماهگی از مادر متولد شده و با عنایت خداوند توانستند سرور شهیدان و آزادگان در طول تاریخ بشری شوند.

وی افزود: کسی نیست که با شنیدن سرگذشت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا بر ایشان اشک نریخته و این امام همام را به عنوان یک انسان وارسته مورد احترام قرار ندهد و این به دلیل اوج اخلاص و ولایتمداری امام حسین(ع) است.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه سبک زندگی حسینی تمام شاخصه های زندگی یک فرد مؤمن و مسلمان را در خود دارد، تصریح کرد: کسی که حسینی زندگی می کند و حسینی تربیت شده تمام هست و نیست خود را در طبق اخلاص برای یک هدف والاتر قرار می دهد؛ بنابراین در عصر حاضر کسی که پیرو مکتب حسینی است نه تنها برای اعتلای شیعه و بستر سازی ظهور تلاش کرده بلکه تلاش برای اعتلای تمامی بشریت را الگوی خود قرار داده و هدف او هدایت جهانی ابنا بشر است.

خانم مؤمنی حبیب آبادی با اشاره به اینکه ولایتمداری دیگر شاخصه زندگی حسینی است، گفت: کسی که مانند امام حسین(ع)ولایتمدار است برای این ولایتمداری همه چیز خود را هزینه می کند و حاضرر نمی شود برای زندگی کوتاه و چند روزه دنیا تن به هر خفتی داده و با دشمن سازش کند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای مقابله با بدعت ها در جامعه اسلامی قیام کردند، افزود: پیرو امام حسین(ع) اجازه نمی دهد به بهانه مد و سایر امور واهی بدعت به امری عرفی در زندگی مردم تبدیل شود بلکه سعی می کند مردم را نسبت به بدعت ها آگاه کند.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه سبک زندگی حسینی معیارهای اصلح را در خود به همراه داشته و این معیارها را به ما معرفی می کند، گفت: حرکت در مسیر امام حسین(ع) انسان را در انتخاب اصلح یاری می کند.

انتهای پیام/۱۱۲