سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به سیمای امام مهدی(عج) در قرآن کریم گفت: ۲۶۵ آیه از آیات قرآن کریم به مبحث مهدویت و امام زمان(عج) اختصاص دارد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم زینلی، در رواق حضت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه ۲۶۵ آیه از آیات قرآن کریم اختصاص به امام زمان(عج) دارد، گفت: در این آیات اوصاف امام زمان(عج)، اهداف ظهور و وظایف منتظران تشریح شده است.

وی با اشاره به آیه ۳۳ سوره توبه افزود: خداوند در این سوره به اهداف ظهور اشاره کرده و می فرماید«هُوَ الَّذي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدي‏ وَ دينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَي الدِّينِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ» .

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: همین آیه در سوره فتح آیه ۲۸ و در سوره صف آیه ۹ عینا تکرار شده که این موضوع نشان از اهمیت مبحث ظهور دارد.

زینلی با بیان اینکه ظهور کار بزرگ و دشورای است و نیاز به مقدمه سازی بزرگی دارد، گفت به همین دلیل است که ظهور با این همه تأخیر مواجه شده است زیرا تا مقدمات این کار بزرگ که به دنبال چیرگی دین الهی و خداپرستی بر همه جهان است محقق نشود نمی توان انتظار ظهور را داشت.

وی با اشاره به اینکه در روایت ها بیان شده که زمین هیچ گاه از حجت خدا خالی نمی شود، افزود: امام زمان(عج) امام حی و زنده ما هستند و ما به عنوان منتظر باید مقدمات ظهور را تدارک دیده تا ظهور محقق شود.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به آیه ۵ سوره قصص گفت: خداوند در آیه می فرماید«وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثينَ» که امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند که در اینجا منظور از« اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ» اهل بیت(ع) و فرزندان امام علی(ع) هستند که در حق ایشان ظلم شده و حق امامت و ولایت که حق اصلی ایشان بود از این بزرگواران توسط طاغوتیان غصب شده است.

زینلی با تأکید بر اینکه امر فرج، امر بزرگی است، یادآور شد: همانطور که وقتی قرار است برای ماه مهمان های زیادی بیایند خود را برای حضور این میهمان ها آماده کرده و تدارک می بینم امر فرج هم امر بزرگی است به همین دلیل ما به عنوان منتظران امام زمان(عج) وظیفه داریم که خود را برای این میهمانی بزرگ آماده کنیم.

انتهای پیام/۱۱۲