سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها رزق معنوی و باطنی ماه شعبان را برای اهل دعا استغفار توصیف کرد و گفت: مؤمن حقیقی تمام لحظات این ماه را به استغفار به درگاه پروردگار این عالم مشغول است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام رضوی در محفل سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه(ع) که در شبستان بزرگ نجمه خاتون سلام الله علیها برگزار شد ماه شعبان را ماه توسل و دعا به پیشگاه ربوبی ذات اقدس الهی توصیف کرد و اظهار داشت: اولیاء خداوند متعال همواره در طول تاریخ به‌منظور کرنش و توسل، در طول سال برای ماه رجب و شعبان ادبیات انتظار را اساس سبک زندگی خود قرار داده‌اند.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها بهره‌برداری از فضای معنوی ماه شعبان را اساسی‌ترین راهبرد عملی برای تعیین سرنوشت مؤمن توصیف کرد و عنوان داشت: مؤمن حقیقی تمام لحظات این ماه را به استغفار به درگاه پروردگار این عالم مشغول است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها رزق معنوی و باطنی ماه شعبان را برای اهل دعا استغفار توصیف کرد و گفت: صدقه به فقیر در ماه شعبان بسیار مورد تأکید قرارگرفته است تا جایی که در منابع ثقلین بیان‌شده است که حتی اگر صدقه اندک باشد همان میزان اندک در پیشگاه خداوند متعال سرمایه مؤمن در جهان اخروی خواهد بود.

وی ادامه داد: پاداش زیاد اخروی صدقه همگام با اخلاص از منظر پیامبر گرامی اسلام چنین توصیف‌شده است که«آگاه باشید هر که انفاق نماید به صدقه‌ای، برای اوست به وزن هر درهم، مانند کوه احد از نعمت‌های بهشت» این در حالی است که از امام صادق(ع) نقل‌شده که فرمودند«هیچ‌چیزی نیست مگر آنکه فرشته‌ای بر آن موکل است، جز صدقه، چه آنکه آن در دست خدا واقع می‌شود.»

حجت‌الاسلام رضوی اعیاد ماه شعبان را نشان از رحمت الهی در ساحت این ماه مکرم دانست و ابزار داشت: میلاد باسعادت امام حسین(ع)، میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و همچنینمیلاد امام سجاد(ع) نشان از رحمت خداوند متعال بر مؤمنان است؛ بر این اساس باید توجه داست که تمسک به سیره ائمه معصوم علیهم‌السلام جامعه انسانی را از ناهنجاری‌های شدید اجتماعی نجات خواهد داد این در حالی است که ناهنجاری‌های موجود ناشی از وحشی‌گری‌های نظام سلطه است.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها عرفان حقیقی مؤمن منتظر را تمسک به سبک زندگی حضرت ابوالفضل العباس(ع) توصیف کرد و گفت: الگوی پیشوایی در عالم برای مؤمن منتظر می‌تواند با الهام از اصالت سبک زندگی حضرت ابوالفضل العباس(ع) به معنای حقیقی شکل بگیرد؛ بر این اساس یاری‌رساندن به ساحت امام عصر(عج) در هر مدل از شرایط اجتماعی از لوازم ابتدایی الگوی پیشوایی در سبک زندی حضرت ابوالفضل العباس(ع) است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تفقه در دین را یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های حضرت ابوالفضل العباس(ع) در الگوی سبک زندگی ایشان دانست و اظهار داشت: حضرت ابوالفضل(ع) بر اساس آنکه معصومی است که در سیطره و ساحت ولایت و امامت قرار ندارد می‌تواند الگویی کامل برای مؤمنان حقیقی در عصر غیبت امام عصر(عج) باشد.

حجت‌الاسلام رضوی همزمانی مطالعه را اصالت مؤمن توصیف کرد و گفت: سیر مطالعاتی که بتواند الگو و سبک زندگی معصومین و یاوران حقیقی آنان را به مؤمن بفهماند از منظر شرع مقدس مطالعه معیار است.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها مطالعه را اساس بندگی دانست و ابراز داشت: فلسفه زیارت در بیان منابع ثقلین آشنایی با سبک زندگی امامان معصوم علیهم‌السلام و یاوران حقیقی آنان است؛ بر این اساس توجه مؤمن به زیارت بامعرفت می‌تواند مقدمه ورود به تفقه در دین و بصیرت به مبانی اجتماعی عصر حاضر باشد