استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه عدم رعایت حریم میان مرد و زن نامحرم معنویت را از بین می برد به تبیین برنامه ریزی هدفمند دشمن برای قبح شکنی ارتباط زن و مرد پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی، در حرم مطهر، با بیان اینکه یکی از عواملی که معنویت را در محیط خانه از بین می برد رعایت نکردن حریم میان مردان و زنان نامحرم در محیط خانه و خانواده است، گفت: دشمنان اسلام به این نتیجه رسیده اند که باید برای نابودی خانواده در جامعه شیعه قبح رابطه میان زنان و مردان نامحرم را از بین ببرند.

وی افزود: امروزه رسانه های غربی به شدت این موضوع را تبلیغ و ترویج می کنند که حریم میان زن و مرد نامحرم نشانه بی اعتمادی دین به موجودیت انسان و شخصیت و زن و مرد است و به همین دلیل به این همه امر و نهی در زمینه رابطه زن و مرد نامحرم روی آورده است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حمله رسانه های بیگانه به معارف دینی و احکام دینی به حدی زیاد است که اگر کسی سخنان آنها در این زمینه بشنود احساس می کند که به دلیل پایبندی به حریم میان زن و مرد نامحرم عقب مانده است و رسانه های غربی این تفکر را میان مردم به خصوص نسل جوان القا می کنند که رعایت حریم میان زن و مرد نامحرم نشانه عقب ماندگی فرد است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تأکید بر اینکه شیوه های دشمن برای شکستن حریم میان زن و مرد بسیار کارشناسانه است، افزود: دشمن گاهی این قبح شکنی را از طریق فیلم و سریال و گاهی از طریق نظریات روانشناسانه در نشریات خود انجام می دهد.

وی افزود: دشمن در صدد است که این تفکر را که میان زن و مرد حریم وجود دارد را به شدت نفی کند و به جوانان این باور را منتقل می کند که هیچ حریمی میان زن و مرد وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: رسانه های غربی در برنامه های روانشناسی خود به این موضوع اشاره می کنند که اگر یک دختر و پسر نامحرم با یکدیگر گفت و گو کرده و در این میان پسر از نگاه کردن به دختر نامحرم پرهیز می کند این نشانه کمبود و خلاء روانی در شخصیت پسر بوده و او در روابط عمومی خود دچار مشکل است و این موضوع دقیقا با دستورات دین و آیات قرآن که می فرماید«قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِما يَصْنَعُونَ» یعنی ای پیامبر به مؤمنان بگو که چشم های خود را از نگاه به نامحرم بپوشاند و به نامحرم خیره نشوند» در تضاد است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: یکی دیگر از ترفندهای دشمن برای از بین حریم میان دختر و پسر نامحرم این است که در برنامه های خود ترویج می کنند که اگر دختر و پسر بخواهند برای انتخاب همسر آینده خود به نتیجه درست برسند باید حتما قبل از ازدواج با جنس مخالف ارتباط داشته باشند والا در انتخاب همسر دچار شکست می شوند.

وی افزود: برداشتن حریم میان محرم و نامحرم در محیط فامیل یکی دیگر از برنامه های رسانه های دشمن است که به شدت روی این موضوع کار می کنند و بیان می کنند که لزومی ندارد که مثلا میان زن بردار و بردار شوهر یا شوهر خواهر و خواهر زن حریم محرم و نامحرم وجود داشته باشد بلکه اینها باید به راحتی با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: متأسفانه در اثر این تبلیغات خانواده های امروزی به شدت به هم ریخته است و همین از بین رفتن حریم میان زن و مرد نامحرم موجب شده که معنویت در میان خانواده از بین رفته و خانواده ها دچار آسیب های اجتماعی و مفاسد بسیار زیادی شوند.