نماز شب عمر را طولانی کرده، به اولاد برکت می دهد و موجب عاقبت به خیری انسان می شود.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم رضایی، امروز در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها، بابیان اینکه نماز شب در عاقبت به خیری انسان نقش بسیار مهمی دارد، گفت: امام صادق(ع) می فرمانید که وای بر کسی که نماز شب را از دست می دهد زیرا نماز شب، چیزی است جایگزین ندارد.

وی افزود: رسول خدا(ص)می فرمایند که دو رکعت نماز در چشم من از دنیای به این پنهاوری عزیزتر است.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: حضرت رسول(ص) همچنین اهل نماز شب را صاحبان عقل عنوان می کنند و می فرمایند که این افراد حقیقتا به معاد باور داشته و می دانند که این سرا، سرای باقی نیست بلکه سرای فانی است.

رضایی با تأکید بر اینکه انسان برای کمال رسیدن خلق شده است نه برای سقوط و تباهی گفت: کسانی که اهل نماز شب هستند می دانند که در دل شب درگاه خداوند به روی آنها باز بوده و این زمان، زمان مناجات انسان های مخلص و خالص با خداوند است به همین دلیل این افراد مناجات با خدا را بر خواب شرین ترجیح داده و در دل شب به سراغ خدا رفته و با خداوند عاشقانه نجوا و مناجات می کنند.

وی افزود: اگر انسان به دنبال برکت، عزت، جایگاه رفیع، مال دنیا، برکت در اولاد و عاقبت به خیری است نباید نماز شب را فراموش کند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: چه خوب است که مادران در شب اول عروسی به دختران خود اهمیت نماز شب را یادآوری کنند همانطور که بسیاری از علما و بزرگان دین این کار را انجام می دادند.

استاد حوزه علمیه خواهران  تصریح کرد: حضرت داود(ع) می فرمایند که در بهشت اعلی اهل نماز شب یک ویژگی های خاصی دارند برای مثال روی زمین راه نمی روند، سوار بر اسب های ابلقی هستند که در آسمان پرواز می کنند و این اسب ها زین های بسیار زیبایی دارند که با سنگ های قیمتی تزیین شده است.

رضایی ادامه داد: امام صادق(ع) می فرمایند که« اگر حاجتی دل تو را تنگ کرد در دل شب از جای برخیز و نماز شب بخوان».

وی یادآور شد: اگر می خواهیم که خداوند بر پر هیز از گناه و توبه به ما کمک باید نماز شب بخوانیم زیرا هیچ چیز مانند نماز شب نمی تواند اراده انسن را در برابر گناه تقویت کند و در بهشت اهل نماز شب علت رسیدن به جایگاه رفیع و عاقبت به خیری خود را نماز شب و استغاثه در دل شب و کمک خواستن از خداوند برای پرهیز از گناه عنوان کنند.

انتهای پیام/۱۱۲