استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه غفلت بزرگترین عاملی است که موجب می شود انسان نتواند از نمازش یاری بجوید، گفت: نماز غفلیه در زندگی انسان برکات زیادی دارد که یکی از برکات این نماز غفلت زدایی از نماز است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها خانم زنجانی، ظهر امروز در محفل ترتیل خوانی بانوان که در شبستان نجمه خاتون(س) برگزار شد، با تأکید بر اینکه خداوند توشه یک سال انسان را در ماه رمضان قرار داده است، ادامه داد: اگر کسی منزلت ماه رمضان را درک کند خواهد توانست به راحتی در طول سال مسیر بندگی خدا را پشت سر بگذارد.

وی غفلت را بزرگترین عاملی عنوان کردکه موجب می شود انسان نتواند از نمازش یاری بجوید و افزود: غفلت انسان را جهنمی کرده و انسان را از صراط بندگی خارج می کند و راه های زیادی برای جلوگیری از غفلت در نماز وجود داردکه یکی از این راه ها خواندن نماز غفیله در میان دو نماز است.

وی افزود: البته بعضی از انسان ها به حدی در غفلت فرو رفته و درغفلت عمیق هستند که حتی از نماز غفیله هم غافل هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه دعا در قنوت نماز غفلیه به اجابت بسیار نزدیک است، گفت: خواندن این نماز همانطور که بیان شد غفلت را از انسان دور کرده و این نماز برکات و آثار فراونی در زندگی انسان دارد.

خانم زنجانی انس با قرآن را یکی دیگر از راه های غفلت زدایی و خلوص در نماز عنوان کرد، افزود: به همین دلیل است که در دستورات دینی بیان شده است که روزی حتی چند آیه از قرآن را تلاوت کنید.

وی با اشاره به اینکه در آیه ۴۵ سوره بقره بیان شده است که« وَ اسْتَعينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ وَ إِنَّها لَکَبيرَةٌ إِلاَّ عَلَي الْخاشِعين» که از نماز و صبر یاری بجویید، گفت: نماز و صبری انسان را یاری می کند که همراه با انس با قرآن بوده و از غفلت به دور باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: انس با قرآن، انس با ذکر و خواندن مداوم نماز غفیله انسان را از خطر غفلت در امان نگه داشته و اجازه نمی دهد که فطرت به عنوان عظیم ترین سرمایه انسانی از مسیر خود خارج شده و به این ترتیب نماز انسان می تواند او را در رجعت به سوی حضرت پروردگار یاری دهد و انسان با توشه پر به ملاقات معبود هویش نائل شود.

انتهای پیام/۱۱۲