والدین باید به فرزندان خود بیاموزند که بهترین نوع عبادت، عبادت احرار است و فرزندان خود را تنها برای رضای خدا به انجام احکام و تعالیم دینی دعوت کنند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم زنجانی، روز گذشته در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها حرم مطهر، در ادامه نکات تفسیری آیه ۴۵ سوره بقره با بیان اینکه یکی از انواع صبر بر طاعات است، گفت: بالاترین درجه صبر بر طاعت این است که انسان با نیت خالصانه و برای کسب رضایت خداوند نه به امید رسیدن به بهشت و رهایی از جهنم خداوند را عبادت کند و این عبادت، عبادت احرار و آزادگان است.

وی افزود: نوع دیگر صبر بر طاعت این است که انسان از ترس عذاب آتش خداوند را عبادت کند که این عبادت، عبادت بردگان بوده زیرا همانطور که بردگان از ترس ارباب به سخنان او گوش می کنند این عده نیز از ترس عذاب آتش عبادت خداوند را عبادت می کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: عده ای نیز با هدف به دست آوردن و دست یابی به بهشت خداوند را عبادت می کنند که این عبادت نیز عبادت تاجران است.

خانم زنجانی با اشاره به این که والدین از همان ابتدا باید صبر بر طاعت را به فرزندان خود آموزش دهند، گفت: بسیاری از والدین با وجود این که مؤمن هستند به خاطر این که فرزندانشان اذیت نشوند آنها را برای نماز صبح و گرفتن روزه از خواب بیدار نمی کنند که باید دقت کرد این دلسوزی نیست بلکه زمینه انحراف فرزندان را فراهم می کند.

وی افزود: بهترین سیره تربیتی والدین این است که فرزندان خود را با احکام دین و تلاوت قرآن آشنا کنند و این دستور رسول خدا(ص) به والدین است و کوتاهی در این دستور پدر و مادر را در قیامت جهنمی می کند.

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: اگر والدین احکام دین و تعالیم قرآن را به فرزندان خود بیاموزند بنابر حدیث نبوی در قیامت زمانی که حاضر می شوند خداوند دو جامه از نور بر تن آنها می پوشاند به گونه ای که چهره بهشتیان با نور این دو جامه روشن می شود.

خانم زنجانی با تأکید بر اینکه اگر والدین فرزندان خود را به درستی تربیت نکنند دچار کیفر و عقوبت می شوند، گفت: والدین باید به فرزندان خود بیاموزند که بهترین نوع عبادت، عبادت احرار است و فرزندان خود را تنها برای رضای خدا به انجام احکام و تعالیم دینی دعوت کنند.

وی یادآور شد: اگر والدین صبر بر طاعت را به فرزندان خود تعلیم دهند حتی اگر زمانی نباشند باز فرزندانش در مسیر بندگی خدا حرکت خواهند کرد و تعلیم صبر بر طاعت به فرزندان آنها را در برابر وسوسه شیطان و خطر انحراف بیمه می کند.

انتهای پیام/۱۱۲