سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به راهکارهای نماز خوان کردن فرزندان، گفت: آسان گرفتن، استمرار در دعوت، دعا کردن برای فرزند بخشی از راهکارهای نماز خوان کردن فرزندان است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علهیا، خانم زنجانی، سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها امروز در محفل ترتیل خوانی بانوان در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها با بیان اینکه نماز سرچشمه فروتنی و آرامش در وجود آدمی است، گفت: راه های زیادی برای دعوت فرزندان به نماز وجود داد.

وی افزود: اولین راهکار دعوت فرزندان به نماز این است که انسان برای نماز خوان شدن فرزندانش دعا کند همانطور که حضرت ابراهیم(ع) برای نماز خوان شدن ذریه خود دعا می کردند.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اینکه یکی از خواسته های قرآن کریم این است که انسان اهلش را به نماز دعوت کند، تصریح کرد: برای اینکه اهل بیت(ع) نماز خوان شده و به نماز همت گمارند، انسان در وهله باید در دعوت اهل بیت خود به نماز استمرار داشته باشد زیرا استمرار در دعوت یکی از رهکارهای نهادینه کردن یک عمل در جامعه اسلامی است.

خانم زنجانی با بیان اینکه آسان گرفتن در دعوت از دیگر راهکار های نماز خواندن کردن فرزند است، ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می فرماید که ما برای اینکه مردم به اسلام ایمان آوردند در وحی آسان گرفتیم بنابراین ماه هم باید در دعوت فرزندان خود به نماز آسان گیر باشیم،البته آسان گرفت به معنای کم کردن از دستورات الهی نیست بلکه به این معنی است که ما دستورات خود را به صورت قابل فهم برای فرزند خود توضیح دهیم.

وی افزود: والدین باید اراده و همت فرزندان خود را در عمل به خیرات تقویت کنند زیرا بعضی از افراد از ترس ناتوانی به سراغ انجام یک کار نمی روند بنابراین اگر والدین با تشویق موجب بلند همتی فرزندان خود شوند خواهند توانست در زمینه دعوت به معروف برای آنها یاری گر خوبی باشند.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه نماز از فساد و تباهی انسان جلوگیری می گند، گفت: جوانی که  گوشت و خون او با نماز انسان گرفته باشد حتی اگر به گناه نزیک شود باز نماز او، او را از گرایش به بدی ها و گناه ها بر حذر خواه داشت؛ بنابراین والدین نباید با بروز کوچکترین مشکلی فرزند خود را از نماز خواندن بر حذر داشته و بگویند که نماز نخوان و باید دقت کرد که حتی در هنگام شرب خمر شرع نمی گوید نماز نخوان بلکه قرآن کریم می فرماید نماز چنین فردی مقبول نیست ولی فرد با وجود مقبول نبودن نماز، باز وظیفه دارد که نماز خود را اقامه کند.

انتهای پیام/۱۱۲